دانلود جزوه درس زیست مبحث ژنتیک و خاستگاه آن

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
842KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
618 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

دانلود جزوه درس زیست مبحث ژنتیک و خاستگاه آن

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه درس زیست سال چهارم تجربی مبحث ژنتیک و خاستگاه آن می باشد. این فایل شامل ۴۳ صفحه در قالب فرمت pdf تهیه شده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه درس زیست مبحث ژنتیک و خاستگاه آن

درس ژنتیک و خاستگاه آن جزو دروس مهم و اصلی در کنکور تجربی می باشد. این جزوه از استاد علی کرامت یکی از برترین جزوات این مبحث می باشد.

ژنتیک مولکولیشاخه‌ای از زیست‌شناسی و ژنتیک است.

که به بررسی ساختار و کارکرد ژن‌ها در سطح مولکولی می‌پردازد.

ژنتیک ملکولی با بکار گرفتن روشهای ژنتیکی و زیست‌شناسی ملکولی سعی دارد تا عملکرد و فعل و انفعالات بین ژنها را شناسایی کند.

این شاخهٔ زیست‌شناسی، علاوه بر بررسی چگونگی جابجایی ژن‌ها از نسلی به نسل دیگر،

به فهم بهتر زیست‌شناسی رشد و جهش ژنتیکی که می‌توانند منجر به انواع خاصی از بیماریها شوند کمک می‌کند. از طریق بکارگرفتن روشهای ژنتیکی و زیست‌شناسی ملکولی، ژنتیک ملکولی سعی دارد به علل مربوط به حمل و انتقال خصوصیتهای خاص بین گونه‌های مختلف جانداران و همچنین دلایل و نحوهٔ جهشهای ژنتیکی پی ببرد.

نقشهٔ ژن نمایه‌ایست که ساختمان یک ژن را به نمایش می‌گذارد. یک نقشهٔ ژن دارای چیدمان (توالی) دی‌ان‌آی یک ژن با میانه‌ها (اینترون‌ها)، بیانه‌ها (اگزون‌ها)، پایانهٔ ‘۵، پایانهٔ ‘۳، دُم چندآدنینی، ساماندهنده‌هایی مانند برانگیزنده‌ها، افزاینده‌ها، و جهش‌هایی که دگره‌ها (آلل‌ها)ی گوناگون آن ژن را می‌سازند، می‌باشد.

پیوستگی ژنتیکی به گرایش جایگاه‌های کروموزومی یا دگره‌ها (آلل‌ها) برای با هم به ارث رسیدن، را می‌گویند. دگره‌هایی که بر روی یک فام‌تن (کروموزوم) جای دارند، گرایش بیشتری دارند که در کاستمان (میوز) در کنار هم بمانند و در نتیجه به هم پیوسته هستند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.