دانلود جزوه درس فیزیک الکتریک

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
504 بازدید
9,000 تومان 6,500 تومان٪28 تخفیف

دانلود جزوه درس فیزیک الکتریک

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه درس فیزیک الکتریک می باشد. این فایل شامل ۵۶ صفحه به صورت اسلاید وار می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است . امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه درس فیزیک الکتریک

مقدمه ای بر مدل های فیزیکی
• در دهه ۱۹۲۰ مشاهدات متعدد انجام شده آشکارا نشان میداد بسیاری از رخدادهای شامل الکترون و اتم از قوانین کلاسیک مکانیک پیروی نمی کند.
• رویکرد جدید با نام مکانیک کوانتومی بخوبی پدیده های اتمی را توصیف کرد.
• مفاهیم کوانتومی یه میزان زیادی ریاضی بوده و کیفیت حس متعارف ) commonsence ( در مکانیک کلاسیک را در خود ندارد.

مفاهیم پایه فیزیک الکترونیک

اجزای ساختمان ماده:
برای توضیح پدیده‌های الکترونیکی ، فیزیکدانها فرضیه‌های مختلفی را درباره ساختمان ماده ، پیشنهاد کرده‌اند. می‌دانیم که ماده قابل تقسیم تا بینهایت نیست. کوچکترین کمیت از ماده را که می‌تواند به حالت آزاد وجود داشته باشد مولکول می‌گویند.
کمیتی از یک جسم خالص را که فرمول شیمیایی آن جسم معرفی می‌کند، مولکول گرم و جرم مربوطه را جرم مولکولی می‌گویند. هر مولکول گرم از یک جسم خالص ، شامل تعداد NA مولکول است، که NA عدد آووگادرو می‌باشد. مولکولها از اتمها تشکیل شده‌اند. کوچکترین بخش از یک جسم ساده که می‌تواند در یک ترکیب شیمیایی شرکت کند، اتم نام دارد همانند مولکول ، اتم نیز دارای ابعاد بسیار کوچک است.

پیشرفت‌های امروز ، الکترونیک ، نظریه‌های آلبرت انیشتین را که از سال ۱۹۰۵ به بعد بنا کرد ، کاملا به اثبات می‌رساند. برخلاف آنچه که در مکانیک کلاسیک تصور می‌شود ، در فیزیک نوین جرم یک جسم کمیتی تغییر ناپذیر نیست، بلکه با بالا رفتن سرعت افزایش پیدا می‌کند. سرعت نور معرف حدی است که تجاوز از آن را نمی‌توان انتظار داشت.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.