دانلود جزوه مبانی کروماتوگرافی گازی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
599KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
466 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

دانلود جزوه مبانی کروماتوگرافی گازی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه مبانی کروماتوگرافی گازی می باشد .این فایل شامل ۳۱ صفحه جزوه تایپ شده بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه مبانی کروماتوگرافی گازی

بیشتر آنالیزهای شیمیایی، شامل جداسازی اجزاء موجود در یک مخلوط می باشد و م همترین روش برای چنین جداسازی برخی از اشکال کروماتوگرافی می باشد. کروماتوگرافی براساس پخش انتخابی اجزاء مختلف در بین ۲ فاز نامیده می شود که دارای سطح زیادی Stationary phase پایه گذاری شده است.

یکی از این فازها، فاز ساکن یا است. حرکت غیریکنواخت اجسام جداشونده به دلیل نابرابری mobile phase است و دیگری فاز متحرک یا برآیند دو نیروی متقابل محرکه و بازدارنده از طرف عامل جداکننده اساس کروماتوگرافی است که مجموعه نیروی محرکه و بازدارنده بهنام عامل تفکیک کننده یا جداکننده نامیده می شود.

کروماتوگرافی یکی از روشهای فیزیکی برای Mikhail Tswett برای جداکردن و خالص سازی مواد است. روش مذکور اولین بار توسط دانشمند روسی در زبان روسی Tswett جداسازی کلروفیل به وسیله ستون پرشده با یک جاذب بهکار برده شد .

( نکته جالب اینکه بین دو فاز ساکن Partition و یا تقسیم Adsorption به معنای رنگ می باشد). این روش براساس جذب سطحی (Carrier Gas) و متحرک میباشد. در کروماتوگرافی گازی فاز متحرک یک گاز میباشد که معمولاً گاز حامل فاز متحرک یک مایع میباشد. (Liquid Chromatography) نامیده می شود .

کروماتوگرافی گازی که امروزه کاربرد گستردهای دارد روشی است که برای جداسازی و اندازهگیری اجزای فرار در ۸۰/۱ به oC 80/8 از بنزن با نقطه جوش oC یک مخلوط به کار میرود.(مثلاً جداسازی سیکلوهگزان با نقطه جوش در gas-liquid امکان پذیر میباشد).

نخستین دستگاه کروماتوگرافی GC روش تقطیر مقدور نیست ولی به وسیله سال ۱۹۵۵ وارد بازار شد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.