دانلود جزوه مدالیته های تصویربرداری مفاصل استاد : دکتر آقا قزوینی رادیولوژی کارآموزی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
667 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

دانلود جزوه مدالیته های تصویربرداری مفاصل استاد : دکتر آقا قزوینی رادیولوژی کارآموزی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه مدالیته های تصویربرداری مفاصل استاد : دکتر آقا قزوینی رادیولوژی کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد .این فایل شامل ۱۰ صفحه جزوه سودمند با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

 جزوه مدالیته های تصویربرداری مفاصل استاد : دکتر آقا قزوینی رادیولوژی کارآموزی

برای اپروچ به بیماریهای مفصلی از روشهای تصویربرداری زیر استفاده میکنیم:
۱ ) عکس ساده ) conventional radiography (: در رادیولوژی موسکولواسکلتال، در تمام موارد باید رادیوگرافی ساده را به عنوان پایه ی کار انجام دهیم. حتی در مواردی که نیاز به MRI می باشد، بهتر است که بیمار عکس رادیوگرافی ساده را به عنوان base به همراه داشته باشد.

۲ ) آرتروگرافی: روشی است که در گذشته بسیار انجام میشد اما امروزه با توجه به روتین شدن MR آرتروگرافی و MRI ، کم کم منسوخ شده است. در این روش پس از تزریق ماده ی کنتراست به درون مفصل، ضایعات مختلف را شناسایی میکردند.

۳ ) سونوگرافی: همانند عکس ساده در اکثر مراکز در دسترس قرار دارد. گاهی اوقات برای آسپیراسیون مایع مفصلی میتوان از گاید سونوگرافی استفاده کرد.
۴ ) Nuclear medicine studies : در موارد آرتریت تقریباً جایگاهی ندارد. در ادامهی جلسه راجع به این روش بیشتر بحث می شود.
۵ ) CT : در ضایعات موسکولواسکلتال برای رویت ضایعات استخوانی بسیار مفید است. برای مثال در بیماری که مبتلا به ساکروایلئیت می باشد، برای مشاهده ی اروزیونها می توان از این روش استفاده کرد.
۶ ) MRI : برای مشاهدهی نسج نرم بهترین روش تصویربرداری میباشد. برای مشاهدهی افیوژن مفصلی و تعیین گسترش عفونت از مفصل به جاهای دیگر نیز روش مناسبی است. همانند CT میتواند ضایعات استخوانی را شناسایی کند و تغییرات مغز استخوان در آن به خوبی قابل رویت است. نکتهی حائز اهمیت این است که MRI )همانند سایر روشها( باید در موارد خاص با عکس ساده مقایسه شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.