دانلود پاورپوینت پزشکی تشنج 

دانلود پاورپوینت پزشکی تشنج 
نوع فایل
PPT
حجم فایل
691KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
519 بازدید
7,500 تومان 6,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود پاورپوینت پزشکی تشنج 

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت پزشکی تشنج می باشد. این فایل شامل ۳۰ اسلاید زیبا و سودمند و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت پزشکی تشنج 

تشنج عبارت است از اختلال موقتی درمغز که دو خصوصیت دارد: ۱- بصورت ناگهانی آغاز می شود ۲- غیر ارادی و غیر قابل کنترل است.

شایعترین علت مراجعه کودکان به بخش اعصاب ،تشنج است که : -در۳-۵%کودکان روی میدهد       -در۱۰تا۲۰%موارد به درمان مقاوم است.

انواع تشنج:

  • پارشیال
  • ژنرالیزه
  • تشنج ناشی ازتب

تشنج (به انگلیسی: seizure) نشانه بروز یک فعالیت نورونی همزمان، غیرطبیعی و شدید در مغز است که می‌تواند به صورت تغییر در وضعیت روانی، سطح هوشیاری، حرکات تونیک و کلونیک بروز یابد.

حمله تشنج بروز ناگهانی نشانه‌ها یا علائم بیماری است، این اصطلاح به خصوص در مورد صرع به کار می‌رود (به انگلیسی: epilepsy). البته تشنج علل غیر صرعی نیز دارد مانند هیپوگلیسمی، تب و تشنج(convulsion febrile seizure)، افت فشار خون، میگرن، ضربه مغزی و…

معمولاً بیمار قبل از حالت تشنج علائمی را احساس می‌کند که احتمال تشنج قریب ‌الوقوع را می‌دهد. در مواردی بدن بیمار منقبض می‌شود. در صورتی که فرد دچار حمله شد بیمار را به پهلو بخوابانید تا راه تنفس او باز شود و دچار خفگی نشود. بر خلاف تصور رایج نیازی به بیرون آوردن زبان از دهان نیست، چرا که فردی که دچار تشنج شده‌است زبانش را نخواهد خورد! و فقط در صورتی‌که دهان فرد دچار تشنج باز است بهتر است جهت جلوگیری از گاز زدن زبان یک تکه دستمال بین دندان‌ها قرار دهید.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.