دانلود پاورپوینت بیماریهای قلبی در کودکان

دانلود پاورپوینت بیماریهای قلبی در کودکان
نوع فایل
PPT
حجم فایل
7MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
688 بازدید
10,000 تومان 8,500 تومان٪15 تخفیف

دانلود پاورپوینت بیماریهای قلبی در کودکان

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت بیماریهای قلبی در کودکان می باشد. این فایل شامل ۹۱ اسلاید زیبا ،سودمند و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت بیماریهای قلبی در کودکان

بیماری های مادرزادی قلب

تعریف: به هرگونه اختلال ساختمانی یا فونکسیون دستگاه کاردیوواسکولر که در هنگام تولد وجود دارد حتی اگر با تأخیر تشخیص داده شده است.

پری والانس:
بیماری های مادرزادی قلب در ۸/۰-۵/۰ درصد از متولدین اتفاق می افتد. انسیدانس آن در کودکان مرده بدنیا آمده (still borns) حدود ۴-۳ درصد، سقطها ۲۵-۱۰ درصد، شیرخواران نارس (حدود ۲ درصد به جز PDA).

اتیولوژی: علت اکثریت بیماریهای مادرزادی قلب ناشناخته است و امروز بیشتر روی نظریه اساس ژنتیک تأکید می کنند؛ ولی تاکنون فقط در ۲۵ درصد موارد عامل ژنتیک شناخته شده است به همین علت هنوز نظریه مولتی فاکتوریال دارای قوت بالائی است یعنی ترکیبی از زمینه ژنتیک و محرک های محیطی در ایجاد CHD، نقش عمده را بر عهده دارند.

یک درصد کوچکی از ضایعات مادرزادی قلب مربوط به اختلالات کروموزومی است به ویژه در تریزومی ۲۱، ۱۳، ۱۸ و سندرم ترنر، که به ترتیب در ۵۰ درصد، ۱۰۰درصد، ۹۰ درصد و ۴۰ درصد موارد CHD وجود دارد. فاکتورهای ژنتیکی دیگر هم مهم است مثلاً VSD در نژاد آسیائی شایع تر است. اکثریت بیماریهای مادرزادی بین روزهای ۱۸ و ۵۰ بارداری اتفاق می افتد.

عوامل محیطی:

۴-۲ درصد موارد بیمار یهای مادرزادی قلب ناشی از عوامل محیطی شناخته شده یا حالات جانبی مادری و یا اثرات جانبی تراتوژن هاست. این حالات شامل دیابت ملتیوس مادر، فنیل کتونوری، لوپوس اریتماتوز سیستمیک، سندرم سرخجه مادرزادی و مصرف داروهائی چون (لیتیم، اتانول، وارفارین، تالیدومید، آنتی متابولیت ها، داروهای ضدتشنج)

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.