دانلود تحقیق درمان شناختی رفتاری (نظریه ، آسیب شناسی)

دانلود تحقیق درمان شناختی رفتاری (نظریه ، آسیب شناسی)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
787KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1081 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

توضیح فایل

دانلود تحقیق درمان شناختی رفتاری (نظریه ، آسیب شناسی)

قابل توجه دانشجویان و پژوهش گران رشته های روانشناسی ،روان شناسی بالینی و مشاوره :فایل حاضر تحقیق درباره درمان شناختی رفتاری از دکتر مژگان صلواتی متخصص روان شناسی بالینی می باشد. این فایل در ۵۱ صفحه به صورت pdf تهیه و در دسترس شما عزیزان قرار دارد در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

تعریف درمانی شناختی رفتاری

رفتار درمانی شناختی نوعی روش روان‌ درمانی است که تمرکزش بر تأثیر باورها، تفکرات و نگرش‌های فرد بر احساسات و رفتارهای اوست. هدف از رفتار درمانی شناختی این است که به شما آموزش دهد چگونه در طول زندگی‌تان فعالانه با مشکلات یا اتفاقات مختلف مواجه شوید و آنها را پشت سر بگذارید.

یکی از اساسی‌ترین اصول رفتار درمانی شناختی این است که افکار غیر واقعی و غیر منطقی و دقیق‌تر بگوییم افکار تحریف‌ شده‌‌ی شما، باعث ایجاد ناراحتی و رفتارهای دردرسرساز می‌شوند.

درمان شناختی رفتاری چگونه عمل می‌کند؟

هدف اصلی رفتار درمانی شناختی این است که با تغییر و اصلاح شیوه‌ی تفکر و رفتار، احساسات فرد را تغییر دهد. رفتار درمانی شناختی می‌تواند به مردم برای حل مشکلات پزشکی، اجتماعی، شغلی و عاطفی‌شان کمک کند.

بزرگ‌ترین نقطه‌ ضعف شیوه‌های قدیمی روان‌ درمانی، ربط دادن اتفاقات دوران کودکی با مشکلات حال حاضر افراد بود، ولی در رفتار درمانی شناختی به «اینجا و اکنون» می‌پردازیم.

رفتار درمانی شناختی در حقیقت روشی برای کشف این واقعیت اساسی است که حوادث، رویدادها و مشکلات نیستند که باعث ایجاد اختلالات احساسی و ناراحتی‌های متعدد ما می‌شوند بلکه معنایی که ما به این رویدادها و مشکلات بار می‌کنیم چنین احساساتی را در ما به وجود می‌آورد.

تحریف واقعیت و افکار غیرمنطقی منجر به رفتارهای مشکل‌ساز و اختلال در عملکرد ما می‌شوند. شناخت افکار معیوب، اصلاح باورهای ناکارآمد و افزایش کیفیت روابط عمومی می‌تواند بسیاری از بیماری‌های شایع روانی را مانند اضطراب، افسردگی و اختلالات هراس درمان کند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.