دانلود جزوه مقدمات و لوکالیزاسیون دکتر قینی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
427 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

دانلود جزوه مقدمات و لوکالیزاسیون دکتر قینی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه مقدمات و لوکالیزاسیون دکتر قینی کارآموزی دانشگاه علوم پزشکی تهران می باشد .این فایل شامل ۱۵ صفحه جزوه سودمند با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه مقدمات و لوکالیزاسیون دکتر قینی

تبیین مفهوم Localization :
تصور کنید فردی با foot drop به شما مراجعه میکند،مشکل کجا است؟
مشکل میتواند در عصب پرونئال باشد،در ریشه نخاعی مربوطه باشد،در مسیر نخاع باشد،در مسیر الیاف در ساقه مغز باشد،در Internal Capsule باشد و در نهایت در کورتکس مغز باشد پس یک علامت میتواند نشان دهنده یک مشکل در مکان های مختلف سیستم عصبی باشد. به این پروسه که ما دنبال محل یک ضایعه با توجه به تظاهرات و علایم میگردیم Localization میگویند.

۱ .مدار حرکات ارادی
فرض کنید میخواهید با ماژیک روی تخته چیزی بنویسید،در انجام این حرکات دسته های مختلفی از عضلات کار می کنند که هر کدام بر حسب کارشان اسمی میگیرند،برای مثال در نوشتن روی تخته وایت برد لازم است انگشتان شما حرکت کنند،در این حرکت یک سری عضلات منقبض میشوند و حرکت را شکل میدهند) آگونیست ها(،یک سری عضلات شل می شوند تا حرکت را تسهیل کنند) آنتاگونیست ها (،در همان حال برای اینکه تسهیل کار عضلات آگونیست و آنتاگونیست برای انجام حرکت لازم است مچ دست شما در موقعیت خاصی یعنی حدود ۳۰ تا ۴۰ درجه دورسی فلکشن باشد،یک سری عضلات این موقعیت را به مچ دست شما میدهند)سنرجیست ها(،در همین بین برای نوشتن روی تخته لازم است کل دست شما یعنی از شانه تا انتهای اندام در موقعیت مناسبی باشند و بدن شما هم پایدار باشند،دسته ای از عضلات هم به این کار مشغول هستند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.