دانلود جزوه نکات مهم مبانی طیف سنجی تالیف دکتر زهرا کلانتری

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
627KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
555 بازدید
7,500 تومان 5,800 تومان٪23 تخفیف

دانلود جزوه نکات مهم مبانی طیف سنجی تالیف دکتر زهرا کلانتری

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه نکات مهم مبانی طیف سنجی تالیف دکتر زهرا کلانتری و علیرضا زارع می باشد. این فایل شامل ۲۰ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است . امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه نکات مهم مبانی طیف سنجی تالیف دکتر زهرا کلانتری

طیف سنجی تکنیک تجربی مهمی است که به مطالعه ی برهم کنش تابش الکترومغناطیس با ماده می پردازد.این برهم کنش می تواند شامل جذب،نشر یا پراکنده شدن تابش الکترومغناطیس به وسیله ی اتم ها یا ملوکل ها شود.این شاخه از علم،ابزار بسیار قدرتمندی برای شناسایی دنیای میکروسکوپی اتم ها و ملوکل هاست….
مشخصات فایل
عنوان:نکات مبانی طیف سنجی
نویسنده: دکتر زهرا کلانتر،علیرضا زارع
تعداد صفحات:۲۰
زبان:فارسی

طیف‌سنجی یا بیناب نمایی، (به انگلیسی: Spectroscopy) به عنوان مطالعه برهمکنش بین نور و ماده نیز تعریف می‌شود. از لحاظ تاریخی طیف‌سنجی به شاخه‌ای از علم برمی‌گردد که نور مرئی برای مطالعات نظری در ساختار ماده و آنالیزهای کیفی و کمی استفاده می‌شد.

اگرچه اخیراً به عنوان یک تکنیک جدید نه فقط برای نور مرئی بلکه بسیاری از اشکال تابش‌های الکترومغناطیسی و غیرالکترومغناطیسی مانند میکروموجها، امواج رادیویی، اشعه ایکس، الکترونها، فوتونها (امواج صوتی) و غیره بکاربرده می‌شود. از انواع روش‌های مهم و پرکاربرد در شیمی تجزیه می‌توان به روش‌های طیف‌سنجی جرمی، مادون قرمز، ماوراء بنفش و رزونانس مغناطیسی هسته اشاره کرد.

طیف‌سنجی اغلب در شیمی‌فیزیک (بطور مثال در نوعی تصویربرداری ام‌آرآی) و شیمی تجزیه برای شناسایی ماده از طریق طیف گسیلی یا جذبی از آنها یکار برده می‌شود. وسیله‌ای که طیف هر ماده را ثبت می‌کند طیفسنج یا اسپکترومتر نام دارد. طیف‌سنجی همچنین به‌طور زیاد در اخترشناسی و مشاهدات از راه دور استفاده می‌شود. اکثر تلسکوپ‌های بزرگ طیف‌نگار دارند که برای اندازه‌گیری ترکیبات شیمیایی و خواص فیزیکی اجسام نجومی یا اندازه‌گیری سرعت‌شان از طریق جابجایی دوپلری خطوط طیفی‌شان استفاده می‌شود. این نوع کاربرد در مبحث طیف‌سنجی نجومی به تفضیل آمده‌است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.