دانلود جزوه کنترل کیفیت محیط ها ی کشت در آزمایشگاه میکروب شناسی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
86KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
642 بازدید
6,500 تومان 4,500 تومان٪31 تخفیف

دانلود جزوه کنترل کیفیت محیط ها ی کشت در آزمایشگاه میکروب شناسی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه کنترل کیفیت محیط ها ی کشت در آزمایشگاه میکروب شناسی می باشد .این فایل شامل ۷ صفحه جزوه بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه کنترل کیفیت محیط ها ی کشت در آزمایشگاه میکروب شناسی

مقدمه
محیط های کشت نقش اساسی را در آزمایشگا ه میکروب شناسی ایفا می کنند و بطور گسترده ای جهت جداسازی، تعیین هویت و آنتی بیوگرام میکروارگانیسم های بیماریزا بکار میروند. بسیاری از
آزمایشگاه ها بطور روتین محیط های کشت مورد نیاز برای مصارف تشخیصی و تحقیقاتی را خودشان تهیه می نمایند. با این همه جهت اطمینان از اینکه محیط های کشت، کیفیت خوب و نتا یج مطلوب ی داشته باشند بایستی روشهای کنترل کیفی مناسبی بکار گرفته شود. برای رسیدن به این هدف بایستی در تهیه و مصرف محیط های کشت معیارهای زیر را در نظر گرفت.

مواد خام
کیفیت محیط ها بطور مستقیم بستگی به کیفیت مواد خام مورد استفاده در تهیه آنها دارد. آب یکی از مهمترین مواردی است که در تهیه محیط های کشت بکار میرود. سه معیار مهم آب مورد استفاد ه در تهیه محیط ها ی کشت شامل وجود یونهای مس، قدرت هدایت الکتریکی و PH می باشد.

در شرایط ایده آل نباید یونهای مس در آب مورد استفاده جهت تهیه محیط های کشت وجود داشته باشد چون خاصیت مهار کنندگی برای میکرو ارگانیسم ها را دارد. قدرت هدایت الکتریکی آن باید کمتر از ۱۵ میکروز یمنس  باشد. آب مورد استفاده بهتر است کمی اسیدی باشد ولی در هر حال نباید کمتر از ۵/۵ باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.