دانلود خلاصۀ روانپزشکی کاپلان و سادوک بر اساس ۵-DSM جلداول فصل سوم مغز و رفتار

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
469 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

دانلود خلاصۀ روانپزشکی کاپلان و سادوک بر اساس ۵-DSM جلداول فصل سوم مغز و رفتار

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه خلاصۀ روانپزشکی کاپلان و سادوک بر اساس ۵-DSM جلداول فصل سوم مغز و رفتار می باشد .این فایل شامل ۵۲ بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

 خلاصۀ روانپزشکی کاپلان و سادوک بر اساس ۵-DSM جلداول فصل سوم مغز و رفتار

نوروآناتومی رفتاری و عملکردی
مغز مسئول همۀ حس های پنجگانه، کارها و اعمال، احساسات، و افکار انسان هاست. به عبارتی تخصصی تر، مغز اندامی است که تجربه های ادراکی، رفتاری، عاطفی، و شناختی ما را کنترل می کند.
این اندام محیط را ادراک و گذشته و آینده را به هم ربط می دهد. توجه داشته باشید که در روان شناسی، sensation یعنی کسب اطلاعاتِ خام از محیط و از درون بدن از طریق یکی از حواس پنجگانه. متاسفانه، sensation در فارسی احساس ترجمه شده است و احساس، مترادف feeling نیز است، در حالی که این دو با هم تفاوت بنیادین دارند.

بعضی روان شناسان ایرانی برای تفکیک این دو، sensation را حس و feeling را احساس ترجمه کرده اند. perception )ادراک( عبارت است از فرایندِ سازمان دهی، تحلیل، و ارایۀ معنا به انواع مختلف sensation هایی که محیط درون بدن و محیط اطراف ما را با آن بمباران می کنند.

به این ترتیب، sensation مواد خام را در اختیار می گذارد و محصول نهایی کارخانۀ مغز، perception است. وقتی به سمفونی شماره ۹ بتهوون گوش می دهید، کل آن را میشنوید نه صدای تک تک آلات موسیقی را. وقتی یک غذای خوشمزه می خورید کل مزۀ آن را ادراک می کنید نه تک تک مزه های شوری، شیرینی، تلخی، یا شیرینی آن را. توجه داشته باشید که perception با understanding تفاوت دارد. اولی در فارسی ادراک و دومی درک ترجمه شده است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.