دانلود فایل جامع pdf خلاصه کتاب رفتار سازمانی دکتر آرین قلی پور

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
526KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
2713 بازدید
7,500 تومان 6,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود فایل جامع pdf خلاصه کتاب رفتار سازمانی دکتر آرین قلی پور

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf خلاصه کتاب رفتار سازمانی دکتر آرین قلی پور می باشد. این فایل شامل ۳۱ صفحه و درقالب فرمت  pdf تهیه شده است امیدواریم که سودمند بوده ومورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

خلاصه کتاب رفتار سازمانی دکتر آرین قلی پور

رفتارهای سازمانی مثبت

رفتارهای سازمانی مثبت ریشه در تفکر روانشناسی مثبت دارد روان شناسی مثبت به جنبه های مثبت انسان یعنی به نیمه پر لیوان اهمیت می دهد .کارل راجرز و آبراهام مازلو معتقد بودند که روانشناسی علاوه بر بهبود افراد مریض باید به ساخت و ایجاد انسان سالم و خود شکوفا نیز توجه کند.

موضوع روانشناسی نباید صرفا مطالعه بیماران روانی باشد و انسان سالم هم باید موضوع تحقیقات قرار گیردو جوامع بسمت ساخت جامعه روانی سالم حرکت کنند. روان شناسان مثبت صرفا” به سطح فردی تاکید ندارد بلکه در سطح سازمانی و اجتماعی نیز سرمایه گذاری روی فضیلت مدنی ،تقوا،مسئولیت ،رفتارشهروندی ،نوع دوستی و اخلاق مورد تاکید است.روانشناسی مثبت به ویژگیهای زیر در گذر زمان می نگرد:

١ رضایت- از گذشته
٢ خوشی- و شادی در حال
٣ امید و – خوشبینی به آینده
لوتانزو همکارانش ترکیب بهینه روانشناسی مثبت ،سرمایه انسانی و سرمایه اجتماعی را ضرورت اجتناب پذیری برای شکل دهی و رفتارهای سازمانی مثبت می دانند.
رفتار سازمانی مثبت عبارت است از شناسایی و به کار گیری تواناییهای بالقوه مثبت روان شناختی منابع انسانی که قابل سنجش و توسعه بوده ،و برای بهبود عملکرد سازمانی قابل مدیریت است.

نظریه برابری
ریشه های نظریه برابری را می توان در نظریه عدالت ،نظریه مبادله ،و نظریه ناهمسانی شناختی جستجو کرد.نابرابری زمانی رخ می دهد که فرد اداراک می کند نسبت پیامدهای وی به داده ها با نسبت پیامدها به داده های فرد دیگر همسطح با خودش یعنی مرجع مقایسه نابرابر(نابرابری مثبت یا منفی)استو برابری زمانی رخ میدهد که این نسبت یکسان باشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.