دانلود سوالات فیزیولوژی دستگاه قلب و عروق

دانلود سوالات فیزیولوژی دستگاه قلب و عروق
نوع فایل
pdf
حجم فایل
861KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1876 بازدید
7,000 تومان 6,000 تومان٪14 تخفیف

دانلود سوالات فیزیولوژی دستگاه قلب و عروق

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf سوالات فیزیولوژی دستگاه قلب و عروق  سال ۹۱-۹۲ می باشد. این فایل شامل ۳۳ صفحه و ۲۵۹ سوال همراه با پاسخ نامه تایپ شده بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

سوالات فیزیولوژی دستگاه قلب و عروق

قلب یک عضو شگفت انگیز است. این اندام به طور مداوم خون غنی از اکسیژن و مواد مغذی را در سراسر بدن پخش می‌کند تا ما بتوانیم زنده بمانیم. این اندام قدرتمند که به اندازه مشت دست است ۱۰۰۰۰۰ بار در روز می‌تپد (منقبض و منبسط می‌شود )، و پنج یا شش متر مکعب خون در هر دقیقه و یا حدود ۲۰۰۰ گالن خون را در روز پمپاژ می‌کند.

به گفته دکتر عسگرپور متخصص قلب و عروق ، قلب ما روزانه ۱۰۰۰۰۰ بار ضربان داشته و هر ۲۴ ساعت ۵ هزار گالن خون را در سراسر بدن به گردش در می‌آورد. خون اکسیژن و مواد مغذی را به بافت‌های بدن ما منتقل کرده و مواد زائد آن‌ها  را حمل می‌کند. در اینجا، درباره این اندام شگفت انگیز و کار حیاتی که انجام می‌دهد صحبت خواهیم کرد. قلب یک اندام عضلانی است که تقریبا به اندازه یک مشت دست  بسته است. این عضو در قفسه سینه کمی به سمت چپ مرکز بدن قرار گرفته است.

زمانی که قلب منقبض می‌شود، خون را به سراسر بدن پمپاژ می‌کند. قلب خون را به ریه‌ها منتقل می‌کند تا در آنجا اکسیژن به خون وارد شده و دی اکسید کربن از آن خارج می‌شود. مجموعه قلب، خون و رگ‌های خونی سیستم گردش خون نامیده می‌شوند. به طور متوسط هر انسان حدود ۵ لیتر خون دارد که به طور مداوم در سراسر بدن پمپاژ می‌شود .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.