پاورپوینت بیوشیمی گیاه پنج انگشتی و کاربردهای موثر آن

پاورپوینت بیوشیمی گیاه پنج انگشتی و کاربردهای موثر آن
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
879 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

پاورپوینت بیوشیمی گیاه پنج انگشتی و کاربردهای موثر آن

توضیح مختصر:

پژوهشگران و دانشجویان گرامی فایل حاضر پاورپوینت بیوشیمی گیاه پنج انگشتی و کاربردهای موثر آن جهت آشنایی شما عزیزان با گیاه بیوشیمی گیاه پنج انگشتی و کاربردهای موثر آن تهیه و تنظیم گردیده است. فایل موجود در ۱۲ اسلاید تهیه و تنظیم شده است که امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان واقع شود. در صورت تمایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

معرفی

پنج انگشت (نام علمی: (Vitex agnus-castus) درختچه زیبایی به ارتفاع یک متر و نیم است که به علت گل‌های زیبایی که دارد گاه به عنوان گیاه تزئینی کاشته می شود. بدین علت به آن پنج انگشت گویند که برگ‌های آن پنجه ای و پنج تایی است. گل‌های آن به رنگ آبی و شبیه سنبله ای دراز است که سپس تبدیل به گل می شود. این گیاه را فلفل بیابانی نیز می نامند و در بسیاری از مناطق ایران می روید.

در گذشته اعتقاد داشتند که این گیاه باعث کاهش میل جنسی می‌شود و به همین دلیل در قرون وسطی راهبان روی برگهای این گیاه تفکر می کردند و به همن دلیل نام دیگر این گیاه پاکدامنی((chasteberry)مربوط می شود. با این وجود امروزه مشخص شده است که این گیاه اثری بر میل جنسی ندارد.

مطالعه حاضر با توصیف ترکیب شیمیایی و فعالیت ضد قارچی پنج انگشت. روغن دانه پنج انگشت Vitex شامل مقدار قابل توجهی اسیدهای چرب غیر اشباع هستند اسیدهای اولئیک و لینولئیک ۸۷٪ از اسیدهای چرب تشکیل می دهند. یافته هانشان می دهد که روغن پنج انگشت Vitex دارای فعالیت ضد قارچی که ممکن است یک منبع بالقوه طبیعی ضد قارچ مورد استفاده در مواد غذایی، لوازم آرایش و داروسازی.

گیاه پنج انگشت با اثر بر محور هیپوتالاموس ـ هیپوفیز اثر خود را اعمال می‌کند.این گیاه باعث کاهش آزاد شدن FSH* و افزایش آزاد شدن LH** و پرولاکتین از هیپوفیز می‌گردد.هورمون‌های FSH و LH در تولید استروژن ( هورمون جنسی زنانه ) از تخمدان‌ها و دوره تخمک گذاری در خانم‌ها موثرند. مطالعات نشان داده است که گیاه پنج‌انگشت حاوی ترکیبات استروژنیک نمی‌باشد و مستقیماً بر روی تخمدان‌ها تاثیر نمی‌گذاردبرخی مطالعات هم اثر این گیاه بر گیرنده‌های اوپیوئیدی را نشان داده اند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.