دانلود فایل pdf خلاصه کتاب نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر نویسنده: جورج ریتزر

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
681KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
3082 بازدید
7,500 تومان 5,800 تومان٪23 تخفیف

دانلود فایل pdf خلاصه کتاب نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر نویسنده: جورج ریتزر

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf خلاصه کتاب نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر نویسنده: جورج ریتزر ترجمه محسن ثلاثی انتشارات علمی می باشد. این فایل شامل ۳۹ صفحه می باشد و در غالب فرمت pdf  تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

خلاصه کتاب نظریه جامعه شناسی در دوران معاصر نویسنده: جورج ریتزر

نظریه جامعه شناسی چیست؟ نظریۀ جامعه شناسی نظام دامن گسترده ای از افکار است که با مهمترین قضایای مربوط به زندگی اجتماعی سروکار دارد.
نقش نیروهای اجتماعی در تحول نظریۀ جامعه شناسی عبارت است از:

  • انقلاب های سیاسی
    انقلاب صنعتی و پیدایش سرمایه داری
    پیدایش سوسیالیسم
    شهرگرایی
    دگرگونی مذهبی
    رشد علم

فلسفۀ سدۀ هفدهم تحت تأثیر آثار اندیشمندانی چون رُنه دکارت، تامس هابز و جان لاک شکل گرفته بود. تأکید این افراد بر ایجاد نظام های فکری بزرگ، عام، و بسیار انتزاعی بود که ادراک معقول را امکانپذیر می سازند.

برجسته ترین اندیشمندان وابسته به جنبش روشن اندیش، فیلسوفان فرانسوی، شارل مونتسکیو ) ۵۵۱۱ ۵۸۶۱ ( و ژان ژاک روسو ) ۵۵۵۶ ۵۵۵۱ ( بودند. روی هم رفته، ویژگی روشن اندیشی این اعتقاد بود که مردم می توانند به وسیلۀ خرد و تحقیق تجربی، جهان را ادراک کنند و تحت نظارت در بیاورند. این جنبش بر این نظر بود که چون جهان فیزیکی تحت تسلط قوانین طبیعی است، احتمالاً جهان اجتماعی نیز باید چنین باشد.

واکنشهای محافظه کارانه در برابر روشن اندیش

افراطی ترین صورت مخالفت با افکار روشن اندیشی، فلسفۀ کاتولیکی ضد انقلابی فرانسه بود که با افکار لویی دوبونالد ) ۵۶۸۱  ۵۵۱۸ ( و ژوزف دومِیستر ) ۵۶۱۵ ۵۵۱۸ ( مشخص می شود. این دو نه تنها با روشن اندیشی بلکه با انقلاب فرانسه نیز مخالفت می کردند، زیرا این انقلاب را تا اندازه ای دستپروردۀ نوع تفکر مختص روشن اندیشی می انگاشتند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.