دانلود فایل جامع پاورپوینت با موضوع قاچاق

دانلود فایل جامع پاورپوینت با موضوع قاچاق
نوع فایل
PPT
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
524 بازدید
7,000 تومان 5,500 تومان٪21 تخفیف

دانلود فایل جامع پاورپوینت با موضوع قاچاق

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل پاورپوینت با موضوع قاچاق می باشد. این فایل شامل ۲۳ اسلاید زیبا سودمند و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt تهیه شده است. امیدواریم سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت با موضوع قاچاق

برای قاچاق تعاریف متعددی ارائه شده است از جمله:

کلمه قاچاق یک کلمه ترکی است وبه معنای گریزاندن میباشد وازمجموع قوانین ومقررات مربوط چنین استنباط میشودکه قاچاق عبارت است ازفراردادن مال،خواه آن مال مربوط به درآمد دولت بوده ویاورود وخروج،تولیدونقل وانتقال وخریدوفروش آن طبق قوانین ومقررات مربوط،ممنوع وغیرمجاز گردیده باشد.

– خرید و فروش و نگاهداری اجناس دخانیه و ادوات و اشیایی که به موجب قانون انحصار دخانیات، خرید وفروش و تملک آنها در انحصار دولت است قاچاق محسوب می شود.(ماده ۲۶ قانون مجازات مرتکبین قاچاق مصوب ۱۳۱۲)

– سازمان جهانی گمرک تعریف ذیل را برای قاچاق کالا عنوان کرده و اعضای آن سازمان از جمله جمهوری اسلامی ایران آن را پذیرفتهش اند.((قاچاق کالا تخلف گمرکی است، شامل جابه جایی کالا در طول یک مرز گمرکی به روش مخفیانه و به منظور فرار از نظار تهای گمرکی)).

– درمجموع درتعریف قاچاق میتوان گفت ((هرگونه فعالیت غیرقانونی درامرواردات،صادرات،خرید،فروش تولید،توزیع،حمل ونگهداری کالاوارز)) قاچاق محسوب میشود. شخص یااشخاصی راکه مبادرت به انجام قاچاق نماید«قاچاقچی » یا « سوداگر »وکالای اقتصادی راکه موردقاچاق قرارمیگیرد « کالای قاچاق » یابه اختصار (( قاچاق )) می نامند.

قاچاق و تخلفات گمرکی:

در ماده ۱۱۳ قانون امور گمرکی چنین آمده است:

(( موارد مشروحه زیر قاچاق محسوب می شود((:

۱- کالایی که از مسیر غیر مجاز یا بدون انجام تشریفات گمرکی به قلمرو گمرکی وارد یا از آن خارج گردد. همچنین کالاهایی که بدون انجام تشریفات گمرکی یا از مسیرهای غیر مجاز وارد کشور شود و در داخل کشور کشف گردد.

۲-خارج نکردن وسایل نقلیه و یا کالای ورود موقت ، ورود موقت برای پردازش ،عبور خارجی و مرجوعی ظرف مهلت مقرر از قلمرو گمرکی و عدم تحویل کالای عبور داخلی شخصی ظرف مهلت مقرر جز در مواردی که عدم خروج یا عدم تحویل به گمرک و یا ترخیص قطعی ، عمدی نباشد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.