دانلود گزارش جامع طرح کالبدی منطقه زاگرس ( آبادیهای استانهای کردستان و کرمانشاه)

دانلود گزارش جامع طرح کالبدی منطقه زاگرس ( آبادیهای استانهای کردستان و کرمانشاه)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
6MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
847 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

دانلود گزارش جامع طرح کالبدی منطقه زاگرس (مرکزیت آبادیهای استانهای کردستان و کرمانشاه)

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf  گزارش جامع طرح کالبدی منطقه زاگرس (شبکهروستایی منطقه زاگرس شاخص مرکزیت آبادیهای استانهای کردستان و کرمانشاه) می باشد. این فایل شامل ۱۸۰ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

گزارش جامع طرح کالبدی منطقه زاگرس (مرکزیت آبادیهای استانهای کردستان و کرمانشاه)

این فایل دربرگیرنده طرح کالبدی منطقه زاگرس می باشد که شامل شبکه روستایی منطقه زاگرس و شاخص مرکزیت آبادی های استان های کردستان و کرمانشاه است که در تاریخ ۱۳۸۰ توسط مرکز مطالعات و تحقیقات شهرسازی و معماری ایران تهیه شده است.

زاگرُس رشته‌کوهی است که از غرب تا جنوب غربی ایران کشیده شده‌است. این رشته‌کوه از کرانه‌های دریاچه وان در جنوب شرقی ترکیه آغاز شده و پس از گذشتن از استان‌های آذربایجان غربی، لرستان، همدان، مرکزی، اصفهان، فارس، کردستان، کرمانشاه، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، چهارمحال و بختیاری، خوزستان و تا استان‌های کرمان، بوشهر و هرمزگان ادامه می‌یابد. دامنهٔ این رشته‌کوه به شمال عراق نیز امتداد دارد.

در حدود ۱۰۰٬۰۰۰ سال پیش از میلاد آثار بر جای مانده از غارنشینی در کوه‌های زاگرس در غرب ایران بیانگر سکونت انسان در این مناطق در دوره پارینه‌سنگی میانی (۳۰۰٬۰۰۰ تا ۳۰٬۰۰۰ سال پیش) است.

نام باستانی رشته کوه زاگرس کُر یا کور است: بر طبق اسطوره‌شناسی سومری کور (کر) اساساً نام یک کوه یا کوه‌هایی بوده، و معمولاً به کوه‌های زاگرس واقع در شرق سومر اطلاق می‌گردیده‌ است.

کور همچنین نام دیگر امپراتوری اکد است که از سه هزار سال پیش و قبل از آن بر کل نواحی زاگرس گسترده شده بود.

بعضی معتقدند ریشه این نام اوستایی است. در زبان اوستایی زاگر Za-G’R’ به معنای کوه بزرگ است. اما نظری نیز هست این است که این کلمه از نام مهاجران هندواروپایی ساکن در این منطقه معروف به ساگارتی گرفته شده.

نام قدیمی این رشته‌کوه در زبان فارسی «پاتاق» که نام رشته‌کوهی معروف در استان کرمانشاه نیز هست بوده و پیش از آن «کهستان» (در عربی «جبال») و «پهله» بود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.