دانلود فایل جامع پاورپوینت DNA و رونویسی (RNA & Transcription)  

دانلود فایل جامع پاورپوینت DNA و رونویسی (RNA & Transcription)  
نوع فایل
ppt
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
877 بازدید
8,000 تومان 6,000 تومان٪25 تخفیف

دانلود فایل جامع پاورپوینت DNA و رونویسی (RNA & Transcription)  

دانشجویان و کاربران گرامی فایل حاضر فایل جامع پاورپوینت DNA و رونویسی (RNA & Transcription) رشته های پزشکی و بیوتکنولوژی می باشد. این فایل شامل ۲۰ اسلاید مفید زیبا و قابل ویرایش و در قالب فرمت ppt تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت خریداری و دانلود نمایید.

RNA & Transcription

  • Gene:

واحدی از DNA است که اطلاعات ساخت یک مولکول واجد عملکرد را دارا باشد

  • Exone:

توالی کد کننده DNA می باشد

  • Intron:

قطعاتی از ژن هستند که رونویسی می شوند ولی ترجمه نمی شوند

  • Promoter:

  • محلی از ژن است که توسطRNA پلی مراز شناسایی می شود

آران‌ای

اسید ریبونوکلئیک یا آر اِن اِی (رِنا) (به انگلیسی: Ribonucleic acid) همراه با دی‌ان‌ای و پروتئین، سه مولکول درشت اصلی می‌باشد که برای همهٔ گونه‌های شناخته شدهٔ زیستی، ضروری است.

آر ان‌ آ هم مانند دی ان‌ آ دارای زنجیرهٔ بلندی می‌باشد که شامل اجزای سازنده‌ای به نام نوکلئوتیدها می‌باشد. هر نوکلئوتید دارای یک نوکلئوباز است که گاهی به آن باز نیتروژنی هم می‌گویند، چیدمان نوکلئوتیدهای یک ژن در دی‌ان‌ای در فرایند رونویسی به آران‌ای پیام‌ رسان داده می‌شود، آران‌ای پیام‌ رسان به رناتنها (ریبوزوم) می‌رود و در آنجا در فرایند ترجمه به پیدایش فراورده‌های ژنی می‌انجامد. برخی ویروس‌ها، از آران‌آ به جای دی‌ان‌آ به عنوان ماده ژنتیکی‌شان استفاده می‌کنند. همه اندامگان ها از آران‌ا پیام‌ رسان برای جابجایی داده‌های ژنتیکی استفاده می‌کنند که به ساخت پروتئین‌ها می‌انجامد.

آران‌ا اطلاعات را از دی‌ان‌ا به سیتوپلاسم حمل می‌کند. به این نوع آران‌ای که اطلاعات را از دی‌ان‌ای به ریبوزوم‌ها حمل می‌کند، آران‌ای پیک یا پیامبر(mRNA) می‌گویند. نوعی دیگر آران‌ای ناقل (tRNA) است که اسیدهای آمینه را به ریبوزوم منتقل می‌کند، تا ریبوزوم، اسیدهای آمینه را بر اساس اطلاعات موجود در  mRNA کنار یکدیگر ردیف کند. نوع دیگر، آران‌ای ریبوزومی(rRNA) است که در ساختار ریبوزوم‌ها شرکت دارد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.