دانلود فایل جامع pdf جزوه تقریرات درس جرم شناسی (نظریه های جرم شناسی)

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
292KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
591 بازدید
6,000 تومان 4,800 تومان٪20 تخفیف

دانلود فایل جامع pdf جزوه تقریرات درس جرم شناسی (نظریه های جرم شناسی)

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه تقریرات درس جرم شناسی (نظریه های جرم شناسی) دوره کارشناسی ارشد دکترنجفی ایراند آبادی می باشد. این فایل شامل ۲۸ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

تقریرات درس جرم شناسی (نظریه های جرم شناسی)

بزه یا جرم یکی از ارکان اصلی پدیده مجرمانه است که مورد مطالعه و بررسی در جرمشناسی می­باشد.
بزه یا جرم از نظر لغوی به معنای خطا و جور می­باشد. از دیدگاه جرمشناسی، جرم  به هر فعل یا ترک فعل زیان آور فردی یا گروهی اطلاق می­شود که مخلّ نظم اجتماعی و مغایر با شوون باشد.

جرم شناسی مجموعه علومی است که موضوع آنها مطالعه جرم و مجرم از نظر شخصی و اجتماعی است. شامل انسان شناسی جزایی، و روان شناسی جزایی و آمار جزایی است (۱). اگر چه جرم شناسی موضوع مطالعه عمده خود یعنی جرم را از حقوق کیفری می­گیرد، لیکن برای انجام تحقیقات و مطالعات خود به عنوان رشته­ ای مستقل، از مفاهیم و روش­های خاص خود استفاده می ­کند (۲).

در سال ۱۳۱۷ کمیسیون بررسی اصطلاحات دادگستری در فرهنگستان  زبان فارسی تشکیل و در سال ۱۳۲۰ برخی اصطلاحات فارسی برای استفاده در دادگستری ابلاغ شد؛ مثلا به جای جرم از اصطلاح و مفهوم بزه استفاده شود (۳) که معنا و آثار خاص خود را در این علم دارد؛ جرم شناسی برای مطالعات، تحقیقات و هدف­هایی که دنبال می­ کند دست به طبقه بندی بزهکاری می­ زند.

در این خصوص، جرم شناسی معیارهایی را برای طبقه بندی لحاظ می­کند. مثلا بر اساس معیار «جنسیت» بزهکاری مردان و بزهکاری زنان؛ با معیار «سن»  بزهکاری اطفال و بزهکاری کبار (بزرگسالان)؛ با معیار «ملیت»  بزهکاری بیگانگان (خارجی ها) و بزهکاری بومی­ها  را تقسیم بندی می­کند .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.