دانلود فایل جامع pdf جزوه تقریرات دوره پودمانی امور سرپرستی و محجورین

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
1MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
946 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

دانلود فایل جامع pdf جزوه تقریرات دوره پودمانی امور سرپرستی و محجورین

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی :فایل که هم اکنون معرف حضور شما می باشد برترین و جامع ترین فایل pdf جزوه تقریرات دوره پودمانی امور سرپرستی و محجورین استاد دکتر اعظمی می باشد. این فایل شامل ۵۴ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf  تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه تقریرات دوره پودمانی امور سرپرستی و محجورین

جلسه اول
بحث سرپرستی از محجور و اموال او و نیز اموالی که صاحب بالفعل ندارد)مثل متوفی و غایب و…( برزخی است بین نهادهای کیفری و مدنی؛ یعنی یک نهاد از نهادهای کیفری و یک نهاد از نهادهای مدنی در آن دخالت دارند.
دادستان علاوه بر وظایفی که در کشف جرم و اجرای احکام و … در خصوص امور کیفری دارد، وظایفی نیز در امور سرپرستی دارد ۱ که در این قسمت هیچیک از شاخصه های مدعی العمومی خود را ندارد بلکه نقش حاکم در فقه را دارد.

لذا در دادسرا یک دادیار ویژه امور سرپرستی داریم که در شهرهای بزرگ مجتمع ویژه سرپرستی وجود دارد. دادستان برای برخی از امور نیاز به اخذ حکم از دادگاه را دارد، مثلا برای نصب قیم اثبات حجر یا رفع حجر دادستان تحقیقات مقدماتی و پیشنهاد قیم را به دادگاه می دهد و لی نصب قیم نیاز به حکم دادگاه دارد. دادگاهی که در این خصوص صلاحیت دارد دادگاه خانواده است. ۲ لذا بحث سرپرستی از یک سو کیفری و از یک سو مدنی است.

قوانین مورد نیاز
در قوانین شکلی: ۱ آیین دادرسی مدنی – ۲ احکام شکلی که در قانون امور حسبی آمده – ۳ ندرتا به آیین دادرسی -کیفری.

در قوانین ماهوی: ۱ قانون مدنی )مباحث حجر و نصب قیم و موت فرضی و ارث( – ۲ مباحث ماهوی در قانون امور – حسبی ۳ قانون ماده واحده رشد متعاملین که برخی معتقد به نسخ آن هستند ولی نظر صحیح تر بر عدم نسخ آن است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.