دانلود فایل جامع pdf جزوه نجوم و ستاره شناسی در قرآن کریم

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
248KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
834 بازدید
7,000 تومان 5,500 تومان٪21 تخفیف

دانلود فایل جامع pdf جزوه نجوم و ستاره شناسی در قرآن کریم

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه درسی نجوم و ستاره شناسی در قرآن کریم می باشد. این فایل شامل ۱۱ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه نجوم و ستاره شناسی در قرآن کریم

آفرینش جهان: انفجار بزرگ متخصصان فیزیک نجوم،آفرینش جهان را در قالب پدیده ای عامه پسند با عنوان «انفجار بزرگ» شرح داده اند. این باور را منجمان و متخصصان فیزیک نجومی در چند دهه تایید کرده اند. طبق نظریه انفجار بزرگ،جهان در آغاز،توده عظیمی (ابر اولیه) بوده و سپس انفجار بزرگی (انفصال ثانویه) که منجر به تشکیل کهکشان ها شده رخ داده است.

با تقسیم کهکشان ها؛ ستاره ها،سیاره ها،خورشید،ماه و غیره به وجود آمدند. مبدأ جهان یکی است و احتمال وقوع تصادف صفر است. قرآن در رابطه با مبدأ جهان بیان میکند: )اولم یر اللذین کفروا انّ السّماوات و الارض کانتا رتقا ففتقناهم)(سوره ۲۱،بخشی از آیه ۳۰) ایا کافران ندیدند که آسمانها و زمین به هم پیوسته بودند،و ما آنها را از یکدیگر باز کردیم.

تجانس قابل توجهی بین آیه قرآن و انفجار بزرگ وجود دارد. چگونه کتابی که در ۱۴۰۰ سال پیش در صحرای عربستان نازل شده حاوی چنین حقایق علمی عمیقی است.

دانشمندان میگویند قبل از تشکیل کهکشانها،ماده سماوی در آغاز به شکل گاز بود. برای توصیف ماده اولیه سماوی،کلمه دود مناسب تر از گاز است. قرآن به این حالت جهان با کلمه «دخان» که به معنای دود است اشاره مینماید: )ثم استوی إلی السّماء وهی دخانٌ فقال لها و للارض ائتیا طوعاً أو کرهاً قالتا أتینا طئعین) (سوره فصلت،آیه ۱۱)گسترش جهاندر سال ۱۹۲۵ ستاره شناس آمریکایی،ادوینهابل،پس از مشاهده رصدی متوجه شد که کهکشانها از یکدیگر دور میشوند یعنی جهان در حال گسترش است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.