دانلود فایل جامع pdf جامعه شناسی احزاب تالیف ربرت میخلز

دانلود فایل جامع pdf جامعه شناسی احزاب تالیف ربرت میخلز
نوع فایل
pdf
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1828 بازدید
15,000 تومان 13,000 تومان٪13 تخفیف

دانلود فایل جامع pdf جامعه شناسی احزاب تالیف ربرت میخلز

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جامعه شناسی احزاب ( مطالعه ای درمورد گرایش های الیگارشی در دموکراسی ها) تالیف ربرت میخلز ترجمه دکتر احمد نقیب زاده می باشد. این فایل شامل ۲۵۱ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

توضیح مختصردرمورد کتاب:

این کتاب در شش بخش به قلم روبرت میخلز نوشته شده است.

کلیت کتاب در مورد دمکراسی ولزوم سازمانی شدن دمکراسی ها در جامعه وعلل و شرایط انتخاب رؤسای این سازمانها به بحث می پردازد واینکه لزوم انتخاب رئیس برای سازمان و بروکراسی موجود در سازمانها معمولاً قدرت را به دست عده ای متنفذ می سپارد و این خود باعث می شود دمکراسی های سازمان یافته به سمت الیگاریشی کشیده شود و عملاً سازمانها دمکرات بدست عده ای معدود اداره شود نویسنده تا آنجا پیش می رود که در نظریه گردش نخبه گان ” پاره تو ” به دیده تردید می نگرد.

« نظریه گردش نخبه گان پاره تو را باید با احتیاط پذیرفت ؛ زیرا اغلب بیش از آنکه جانشینی صرف و ساده نخبه گان صورت گیرد ، اختلاط پیوسته صورت می گیرد که طی آن عناصر قدیمی عناصر جدید را به خود جلب و جذب کرده و به خود شبیه می سازند، ضرورت یک گروه اجتماعی مسلط بی شک از زمانهای  بسیار دور که گمانشان هم نمی رود مورد قبول بوده است » 

در مقدمه این کتاب به قلم رند رمون می خوانیم  : 

« احزاب سیاسی با شروع دمکراسی سیاسی تولد یافتند و به عنوان ابزار ممتاز توسعه این نظام شناخته شدند و در اصل از الهامی عمیقاً دمکراتیک جان گرفتند ، و سرانجام  دمکراتیک ترین آنها یعنی احزاب سوسیالیست ها هم به ناچاربه صورت سازمانهای الیگاریشیک در آمدند. این است درس ناگوار تجربه »

در بخش اول این کتاب به رؤسا در سازمانهای دموکراتیک می پردازد و وی دمکراسی بدون سازمان را متصور نمی داند و هر طبقه ای که پرچم ادعای خاصی را بلند می کند و بر آن است تا مجموعه ای از جهان بینی و یا اندیشه ای را به تحقق برساند را محتاج به یک سازمان می داند تا آنجا که بیان می دارد :« اصل سازماندهی باید به مثابه شرط اساسی مبارزه سیاسی توده ها تلقی شود »زیرا عملاً امکان عملی و فنی حکومت مستقیم مردم وجود ندارد پس به ناچار باید سازمانی عمل نمود و سازمان هم محتاج به حضور رؤسا است و سه عامل تعیین کننده فنی و ادارای ، روانی و هوشی را به عنوان لازمه وجود رؤسا در سازمانــــها می داند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.