دانلود فایل جامع pdf مبانی آب و هوا شناسی تالیف دکتر محمدرضا کاویانی

دانلود فایل جامع pdf مبانی آب و هوا شناسی تالیف دکتر محمدرضا کاویانی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
7MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
4481 بازدید
11,500 تومان 10,000 تومان٪13 تخفیف

دانلود فایل جامع pdf مبانی آب و هوا شناسی تالیف دکتر محمدرضا کاویانی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست  فایلpdf کتاب مبانی آب و هوا شناسی تالیف دکتر محمدرضا کاویانی و دکتر بهلول علیجانی انتشارات سمت می باشد. این فایل شامل ۵۷۲ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

کتاب مبانی آب و هوا شناسی تالیف دکتر محمدرضا کاویانی

  • کتاب مبانی آب و هوا شناسی
  • کتاب مبانی آب و هوا شناسی
    کد ۰۲۰۳۹۵
    تالیف دکتر محمد رضا کاویانی
    انتشارات سمت
    چاپ هجدهم
    سال ۱۳۹۳
    موضوعات
    اقلیم شناسی هواشناسی آب و هوا

علم آب و هواشناسی ماهیت جغرافیایی دارد، اما از مفاهیم و اصول علوم پایه مانند فیزیک و ریاضی نیز استفاده می کند و گذر از آب وهواشناسی توصیفی به آب وهواشناسی علمی، مستلزم آشنایی با چگونگی کاربرد این اصول و مفاهیم است. همچنین در بررسی روابط عناصر تشکیل دهنده هوا یا آب وهوا، استفاده از مدلهای ریاضی و آماری ضروری است. به همین منظور، مؤلفان کتاب حاضر سعی کرده اند برای شناخت و تببین آب و هواها، این اصول و مفاهیم مبنایی را به صورت موجز عرضه کنند.
از آنجا که در کتاب حاضر که دستاورد چندین ساله مطالعه و تلاش مؤلفان آن است، تمام مفاهیم علم آب وهواشناسی مطرح و تعریف شده است، می توان از آن به عنوان کتابی مرجع و جامع سود جست.

آب و هوا (پارسی میانه: آب و وای) عبارت از آثار و شرایط و عوارض طبیعی در یک جو (هوا کره یا اتمسفر) معین و در یک دوره زمانی ثابت است. این اصطلاح معمولاً در مورد فعالیت شرایط و اوضاع عوارض طبیعی در یک دوره کوتاه مدت (چند ساعت یا چند روز) به کار می‌رود. هرچند این واژه در موارد کلی‌تری نظیر آب و هوای زمین نیز به کار می‌رود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.