دانلود فایل جزوه آشنایی با اصطلاحات پزشکی

دانلود فایل جزوه آشنایی با اصطلاحات پزشکی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
932KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
828 بازدید
6,500 تومان 5,000 تومان٪23 تخفیف

دانلود فایل جزوه آشنایی با اصطلاحات پزشکی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه آشنایی با اصطلاحات پزشکی می باشد. این فایل شامل ۱۶ صفحه جزوه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه آشنایی با اصطلاحات پزشکی

اصطلاح شناسی پزشکی یا زبان پزشکی به مجموعه واژگان و اصطلاحات پزشکی که برای توصیف بیماری ها و اختالالت بالینی و اجزای بدن انسان به کار می رود اطلاق می شود.
همچنین اصطلاحات پزشکی یک واژه نامه مخصوص است که توسط متخصصان مراقبت بهداشتی استفاده می شود تا بتوانند ارتباط صحیح و کار آمد ایجاد کنند.
اصطلاحات واژه های ساده و پرکاربردی هستند که برای بیان یک مفهوم خاص انتخاب شده اند .برای مثال اصطلاح فشارخون به طور خاص به افزایش فشار در شریان های مرکزی و محیطی اشاره دارد.
اصطلاحات پزشکی به وسیله ترکیب پیشوندها و پسوندها با ریشه کلمات ساخته می شوند .ریشه کلمات معموال از زبان های یونانی و یا التین به عاریت گرفته می شوند .

در ساخت واژه های جدید قواعد زبان شناختی به کار می رود که باعث ایجاد سادگی در آوایش واژه ها می شود .مطالعه ریشه کلمات در ریشه شناسی بررسی میشود .این کلمات در سراسر جهان به صورت هماهنگ و یکنواخت می باشد. کلیه مراقبان بهداشتی و درمانی نیازمند شناخت اصطلاحات پزشکی هستند.

اجزای مختلف اصطالحات پزشکی شامل:
تکواژ. Morpheme
ریشه کلمه. root Word
پیشوند. Perfix
پسوند. S

۱ ) ریشه کلمه
قسمت اصلی هر لغت را تشکیل می دهد و معنی اصلی کلمه را در بر می گیرد . بخشی از کلمه است که پیشوندها و پسوندها برای تغییر معنی کلمه به آن اضافه می شوند.
همه ریشه ها کلمات کاملی نیستند . گاهی اوقات شما مجبورید ترکیب یک لغت را قبل از تعیین معنی آن در نظر بگیرید.
اصطلاح پزشکی ممکن است از یک یاچند ریشه تشکیل شده باشد و غالبا آنها مربوط به اعضای بدن می باشند به این اصطلاحات ، اصطلاح ترکیبی می گویند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.