دانلود فایل جزوه آموزش تئوری محاسبات ترانسفورماتور تکفاز

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
821KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
925 بازدید
7,000 تومان 5,500 تومان٪21 تخفیف

دانلود فایل جزوه آموزش تئوری محاسبات ترانسفورماتور تکفاز

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی :فایل که هم اکنون معرف حضور شما می باشد برترین و جامع ترین فایل pdf جزوه آموزش تئوری محاسبات ترانسفورماتور تکفاز می باشد. این فایل شامل ۱۳ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

آموزش تئوری محاسبات ترانسفورماتور تکفاز

ترانسفورماتور وسیله ای است که از پیچیدن دو یا چند سیم پیچ بر روی یک هسته مغناطیسی ساخته می شود. هر سیم پیچ بر روی یک بازوی هسته مغناطیسی پیچیده میشود.

سیم پیچی که به منبع ولتاژ متناوب متصل می شود را سیم پیچ اولیه و سیم پیچی که به مصرف کننده الکتریکی متصل می شود را سیم پیچ ثانویه می گویند. و سیم پیچ با ولتاژ بیشتر را سیم پیچ فشار قوی و سیم پیچ با ولتاژ کمتر را سیم پیچ فشار ضعیف می گویند.

همچنین هرگاه دو سیم پیچ در نزدیک یکدیگر قرار گیرند به طوری که خطوط قوای متغیر مغناطیسی تولید شده در یکی از سیم پیچ ها بتواند حلقه های سیم پیچ دوم را قطع کند، در آن سیم پیچ نیروی محرکه القا می شود و در صورتی که مسیر عبور جریان از سیم پیچ دوم نیز مهیا باشد، میدان مغناطیسی تولید می کند و شار مغناطیسی آن نیز روی سیم پیچ اول نیروی محرکه القا می کند این پدیده را القای متقابل (M) می گویند.

مقدار نیروی محرکه القایی ناشی از القای متقابل به ضریب القای متقابل M بستگی دارد. هرچه خطوط میدان مغناطیسی بیشتری بین دو سیم پیچ برقرار شود ضریب القای متقابل M بزرگتر می شود. ضریب القای متقابل به چگونگی قرارگیری سیم پیچ ها و فاصله آن ها از یکدیگر بستگی دارد. القای متقابل کامل در سیم پیچ زمانی اتفاق می افتد که تمام خطوط قوای مغناطیسی یک سیم پیچ به سیم پیچ دوم برسد. اگر هیچ یک از خطوط قوای مغناطیسی دو سیم پیچ از داخل هم عبور نکنند، القای متقابل بین آنها وجود نخواهد داشت و ضریب القای متقابل صفر خواهد بود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.