دانلود فایل جزوه درس پرستاری بهداشت جامعه (۲)

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
715KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
757 بازدید
8,500 تومان 7,000 تومان٪18 تخفیف

دانلود فایل جزوه درس پرستاری بهداشت جامعه (۲)

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf  جزوه درس پرستاری بهداشت جامعه (۲) می باشد. این فایل شامل ۸۷ صفحه جزوه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جزوه درس پرستاری بهداشت جامعه (۲)

مقدمه
خانواده پایه اصلی جامعه و کانون رشد و تعالی انسان است، در واقع خانواده به عنوان واحد اصلی اجتماع، پایه و اساس سلامت جامعه را نشان می دهد. هرگز چنین جامعه ای نمی تواند به سلامت دست یابد، مگر آن که از خانواده هایی سالم برخوردار باشد.

مفهوم خانواده

تعریف خانواده برای عملکرد پرستاری از حساسیت خاصی برخوردار است . خانواده به طور سنتی، با استفاده از مفاهیم روابط مشروع، مانند روابط زیستی / ژنتیکی، پیوندهای خونی، فرزندخ واندگی، قیومیت (حضانت) ، یا ازدواج تعریف شده است. از دهه ۱۹۸۰ ، رسما تعریف وسیع تری از خانواده مطرح شد که فراتر از پیوندهای خونی، ازدواج و محدودیت های قانونی بود.
خانواده به ۲ نفر یا بیشتر اشاره دارد که از لحاظ عاطفی، جسمی و یا حمایت مالی به یکدیگر وابسته باشند. اعضای یک خانواده، تعریف خاص خودشان را دارند. پرستارانی که با خانواده ها کار می کنند، باید از افراد بپرسند که آنها چه کسانی را به عنوان اعضای خانواده خود می دا ن ند و سپس آن اعضا را در برنامه ریزی مراقبت بهداشتی در نظر بگیرند .

ممکن است خانواده از مفاه یم سنتی هسته ای و گسترده به ساختارهای پست مدرن خانواده، مثل تک سرپرست، ناپدری، نامادری، خانواده های هم جنس و دوستان در تغییر و نوسان باشد.

نقش و اهمیت خانواده
۱. هسته اولیه همه ی سازمان ها و نهادهای اجتماعی خانواده است . خانواده دارای اهمیت تربیتی و اجتماعی است، افراد از سوی خانواده و در خانواده گام به عرصه هستی می نهند و جامعه نیز از تشکیل افراد، هستی و قوام مییابد و از آنجا که خانواده مولد نیروی انسانی و معبر سایر نهادهای اجتماعی است از ارکان عمده، نهادهای اصلی هر جامعه به شمار می رود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.