دانلود فایل pdf جزوه آموزشی ریاضیات (ماتریس ها)

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
205KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1370 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

دانلود فایل pdf جزوه آموزشی ریاضیات (ماتریس ها)

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه آموزشی ریاضیات (ماتریس ها) می باشد. این فایل شامل ۳۰ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است. امیدواریم سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

جزوه آموزشی ریاضیات (ماتریس ها)

یکی از مبحث های مهم ریاضی کنکور مربوط به درس ماتریس میباشد علاوه بر این در امتحانات نهایی پایان سال هم این درس یکی از مهم ترین های سال های اخیر بوده . ما در اینجا برای شما جزوه ای از اموزش جمع و تفریق و ضرب و … از ماتریس را اماده کرده ایم.

ماتریس به آرایش مستطیل شکل  اعداد یا عبارت های ریاضی گفته می شود که بصورت سطر و ستون تشکیل شده اند . به طوری که می‌توان گفت که هر سطر یا ستون یک ماتریس، یک بردار را تشکیل می‌دهد. هر یک از عناصر ماتریس درایه خوانده می‌شود.

ماتریس (به انگلیسی: Matrix) به آرایشی مستطیلی شکل از اعداد یا عبارات ریاضی که به صورت سطر و ستون شکل یافته گفته می‌شود. به طوری که می‌توان گفت که هر ستون یا هر سطر یک ماتریس، یک بردار را تشکیل می‌دهد. هر یک از عناصر ماتریس دِرایه خوانده می‌شود.

ماتریس‌های هم اندازه (با تعداد سطر و ستون برابر) را می‌توان با هم جمع یا از هم تفریق کرد. ضرب دو ماتریس تنها در صورتی ممکن است که تعداد ستون‌های ماتریس نخست با تعداد سطرهای ماتریس دوم برابر باشد.

در جبر خطی، می‌توان اثبات کرد که هر نگاشت خطیِ، از فضای {\displaystyle {\mathbb {R} ^{n}}} به فضای {\displaystyle {\mathbb {R} ^{m}}}، یک‌ریخت با یک ماتریس {\displaystyle m\times n} (m سطر و n ستون) می‌باشد. ماتریس‌ها کاربردهای فراوانی در جبر خطی دارند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.