دانلود فایل pdf جزوه استاندارد حسابداری شماره ۱۶ آثار تغییر در نرخ ارز

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
214KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1148 بازدید
7,500 تومان 6,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود فایل pdf جزوه استاندارد حسابداری شماره ۱۶ آثار تغییر در نرخ ارز

قابل توجه دانشجویان و کاربران گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه استاندارد حسابداری شماره ۱۶ آثار تغییر در نرخ ارز (تجدید نظر شده ۱۳۹۱ و اصلاح شده ۱۳۹۲) می باشد. این فایل شامل ۳۰ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf  تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد .در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

استاندارد حسابداری شماره ۱۶ آثار تغییر در نرخ ارز

هدف
۱. یک واحد تجاری ممکن اس ت معاملاتی به ارز انجام دهد یا دارای عملیات خارجی باشد .علاوه بر این، یک واحد تجاری ممکن است صورتهای مالی خود را به ارز ارائه کند . هدف این استاندارد، تجویز چگونگی انعکاس معاملات ارزی و عملیات خارجی در صورتهای مالی یک واحد تجاری و همچنین نحوه تسعیر صورتهای مالی به واحد پول گزارشگری است.
۲. موضوعات اصلی استاندارد این است که از چه نرخی برای تسعیر استفاده شود و آثار تغییر در نرخ ارز، چگونه درصورتهای مالی گزارش شود.

دامنه کاربرد
۳. الزامات این استاندارد باید در موارد زیر بکار گرفته شود:
الف. حسابداری معاملات و مانده حسابهای ارزی،
ب . تسعیر نتایج عملکرد و وضعیت مالی عملیات خارجی که ا ز طریق تلفیق، روش ارزش ویژه ناخالص یا روش ارزش ویژه در صورتهای مالی واحد تجاری منظور می شود، و
ج . تسعیر نتایج عملکرد و وضعیت مالی واحد تجاری به واحد پول گزارشگری.
۴. این استاندارد برای حسابداری عملیات مصون سازی اقلام ارزی (شامل مصون سازی خالص سرمایه گذاری در عملیات خارج ی) که با هدف کاهش یا جبران ریسک ناشی از تغییر نرخ ارز انجام م یگیرد، کاربرد ندارد.

۵. این استاندارد برای ارائه صورتهای مالی یک واحد تجاری به ارز نیز کاربرد دارد و الزامات مربوط برای انطباق این صورتهای مالی با استانداردهای حسابداری را تعیین می نماید.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.