دانلود فایل pdf درآمدی بر سیستم های اطلاعات جغرافیایی (رشته جغرافیا) منیژه قهرودی تالی

دانلود فایل pdf درآمدی بر سیستم های اطلاعات جغرافیایی (رشته جغرافیا) منیژه قهرودی تالی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
4MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
3044 بازدید
10,000 تومان 8,500 تومان٪15 تخفیف

دانلود فایل pdf درآمدی بر سیستم های اطلاعات جغرافیایی (رشته جغرافیا) منیژه قهرودی تالی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf درآمدی بر سیستم های اطلاعات جغرافیایی (رشته جغرافیا) تالیف دکتر منیژه قهرودی تالی و دکتر ا مالسلمه بابایی فینی دانشگاه پیام نور می باشد. این فایل شامل ۱۹۴ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است . امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

درآمدی بر سیستم های اطلاعات جغرافیایی (رشته جغرافیا) منیژه قهرودی تالی

مقدمه
سیستمهای اطلاعات جغرافیایی یکی از ابزارهای مهم در تحلیلهای جغرافیایی می باشد.

به علت ظهور رایانه در تحقیقات جغرافیایی در طی دهه ۱۹۸۰ و آغاز دهه ۱۹۹۰ ،

تحلیل های جغرافیایی تحت تاًثیر تکنیک جدید سیستم های اطلاعات جغرافیایی قرار گرفتند (بهفروز، ۱۳۷۸ : ۲۰۰ ). نقش سیستمهای اطلاعات جغرافیایی علاوه بر جنبه های تعلیم و تربیت دانشگاهی، از لحاظ پیشرفت نظریه، روشها و فن آوریهای تحلیل جغرافیایی حائز اهمیت می باشد. Dobson
( ۱۹۹۳ ) معتقد است که سیستمهای اطلاعات جغرافیایی دارای نقش مهم فن شناختی و علمی در انقلاب جغرافیایی می باشد. Marble و ۱۹۹۳) Peuquet ) بر نقش فن آوری سیستمهای اطلاعات جغرافیایی در تحقیقات نظام جغرافیا تاًکید کردند (همان منبع: ۲۳۶ ). در حال حاضر جغرافی دانان علاوه بر استفاده گسترده از سیستم های اطلاعات جغرافیایی، در توسعه GIS نیز نقش مهمی ایفا می نمایند.

۱. تاریخچه سیستمهای اطلاعات جغرافیایی
اولین داده مکانی در ۲۰۰ سال قبل از میلاد توسط اراتوستن ۱ از جغرافیدانان قدیم یونان که ساکن اسکندریه بود ارائه شد (دایره المعارف دانش بشری، ۱۳۴۹ : ۱۰۰۰ ). با تاًسیس ناسا ۲ و پرتاب ماهواره تیروس ۳۱ ، انسان از اواخر دهه ۱۹۶۰ ، برای اولین بار کره زمین را از فضا مشاهده کرد (گودرزی نژاد، ۱۳۷۳ : ۵۳ ) و ثبت مشخصات زمین، حفظ و مبادله آن تولید داده های مکانی را بنیان نهاد. از این زمان تفسیر اتوماتیک عکسهای هوایی با رایانه های بزرگ ۴ برای شناسایی و نقشه سازی آغاز شد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.