دانلود فایل word خلاصه کتاب چالشهای مدیریت دولتی در ایران

دانلود فایل word خلاصه کتاب چالشهای مدیریت دولتی در ایران
نوع فایل
Word
حجم فایل
120KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1060 بازدید
7,500 تومان 6,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود فایل word خلاصه کتاب چالشهای مدیریت دولتی در ایران

قابل توجه کاربران و دانشجویان گرامی : فایل که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل word خلاصه کتاب چالشهای مدیریت دولتی در ایران می باشد. این فایل شامل ۳۶ صفحه می باشد و در قالب فرمت word تهیه شده است. امیدواریم سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

چالشهای مدیریت دولتی در ایران

آشنایی با جوهره مدیریت دولتی : (فصل اول)

مدیریت دولتی :

دو تعریف ویلسون از مدیریت دولتی :در ابتدا وی مدیریت دولتی را اجرای نظام مند قانون عمومی می دانست . در دهه ۱۹۴۰ موضع ویلسون کاملا برعکس شد و قائل به جدائی سیاست و اداره بود .وی در این دهه سیاست و خط مشی را عناصری جدائی ناپذیر از اداره عمومی تشخیص داد. ویلسون اظهار داشت که اجرای قانون نسبت به تدوین قانون دشوارتر است و سیاست را از اداره جدا کرد و گفت که مسائل سیاسی \ مسایل اداری نیستند.

اپل بای می گوید :

مدیریت دولتی خط مشی گذاری است اما خط مشی گذاری مستقل\ انحصاری یا جدای ازسایر بازیگران نیست. خط مشی گذاری در حوزه ای صورت می پذیرد که نیروهای قدرتمند در آن با هم رقابت می کنند و جامعه نیز درآن دخالت دارد ( نوعی خط مشی گذاری که تابع خط مشی گذاران دیگر است ). مدیریت دولتی یکی از فرایندهای سیاسی است که از آن طریق مردم حاکمیت خود را محقق می سازند.

قلمرو اداره امور عمومی ( مدیریت دولتی ) :

حوزه مدیریت دولتی بین چند رشته اصلی سیاست ، مدیریت، حقوق ، علوم اجتماعی ، اخلاق، دین و.. یک رشته میان رشته ای است .با توجه به وسعت آن یک تعریف منحصر از مدیریت دولتی مشکل است .

تفاوت اداره و مدیریت :

  • ریشه لاتین اداره administrate به معنای خدمت کردن ولی مدیریت manusبه معنای کنترل با دست است .
  • اداره ، فعالیتهای مربوط به حفظ اسناد ، پردازش اطلاعات ، کار با کاغذ وبه کار گیری قواعد، ورویه هاو خط مشیهایی که دیگران تعیین وتدوین کرده اند است اما مدیریت ، وظایفی که سازمان را در جهت تحقق اهدافش پیش می برد . اداره در دل مدیریت است .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.