دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب جغرافیای روستایی ایران تالیف دکتر مسعود مھدوی

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
15MB
نویسنده
تعداد بازدید
637 بازدید
9,000 تومان 7,800 تومان٪13 تخفیف

دانلود پاورپوینت خلاصه کتاب جغرافیای روستایی ایران تالیف دکتر مسعود مھدوی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf پاورپوینت خلاصه کتاب جغرافیای روستایی ایران تالیف دکتر مسعود مھدوی می باشد. این فایل شامل ۱۵۹ صفحه در قالب فرمت pdf تهیه شده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت خلاصه کتاب جغرافیای روستایی ایران تالیف دکتر مسعود مھدوی

نام درس : جغرافیای روستایی ایران
تعداد واحد درسی : ٢
نام منبع: جغرافیای روستایی ایران
نام مولف : دکتر مسعود مھدوی

قسمتهایی از متن فایل:

گذشته تاریخی روستاھا و سیر تکوینی روستاھا در ایران شکل گیری روستا در ایران به ھزاره ھای قبل از میلاد می رسد د.ه از روزی پدیدار شد که گروھھای کوچ نشین انسانی که پیش از آن به شکار و احیانا دامپروری اشتغال داشتند به کشاورزی آگاھی یافتند بدین ترتیب اولین ھسته یکجا نشینی و تشکیل اجتماعات انسانی بوجود آمد . و محیطھای روستایی با ویژگی ھای اجتماعی و قومی بوجود آمد.

در ھزاره سوم قبل از میلاد که مصادف با ظھور قوم ماد در ایران می باشد به علت توسعه کشاورزی و رشد نیروھای مولد و تعال صنایع فلزی و سفال سازی مراکز تعالی روستایی در ایران گسترش وت وسعه می یابد .در عصر مادھا تشکیلات اجتماعی و روابط مختلف شکل خاص به خود می گیرد و روستاییان بر اساس قوانین حاکم بر دوره مادھا تنھا به زمین وابسته میشوند.
در دوره ھخامنشیان توجه بیشتری نسبت به روستاییان مبذول شد و در این دوره به امور مربوط به کشاورزی (توسعه کشاورزی) اھمیت بیشتری قائل شدند.

پس از انقراض ھخامنشیان سلوکیان و سپس اشکانیان به قدرت رسیدند که تغییراتی در مناسبات اجتماعی بوجود آمد وکشاورزی دستخوش تغییراتی گشت و در این دوره به امور دامپروری توجه
بیشتری شد.

پس از حمله اعراب به ایران و اشاعه دین مبین اسلام تغییرات چندانی در امور روستاھا به وجود نیامد. از این دوره به بعد است که روستا در ایران به عنوان یک کالای غیر منقول جای طلا راکه مبنای فعالیتھای اقتصادی بود می گیرد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.