دانلود پاورپوینت آزمایش رسوب ادرار

دانلود پاورپوینت آزمایش رسوب ادرار
نوع فایل
PPT
حجم فایل
4MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
737 بازدید
11,000 تومان 9,800 تومان٪11 تخفیف

دانلود پاورپوینت آزمایش رسوب ادرار

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت آزمایش رسوب ادرار می باشد. این فایل شامل ۱۴۰ اسلاید زیبا ، سودمند و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt تهیه شده است . امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت آزمایش رسوب ادرار

رایج ترین آزمو ن آزمایشگاهی جهت تفسیر بیماریهای کلیوی یا مجاری ادراری بررسی رسوب ادراری است .در ارزیابی بیماری کلیوی، نمونه ادرار اول صبح ارجح است و همچنین در خصوص خانم ها، بمنظور جلوگیری از آلودگی با ترشحات واژن ، نمونه وسط ادرار با ارزشتر است.

هدف آن تجسس و شناسایی مواد غیر محلول در ادرار می‌باشد. گلبولهای قرمز و سفید ، سیلندرها ، سلولهای پوششی ، باکتریها ، مخمرها ، انگلها و موکوس ، اسپرماتوزوئید و کریستال ها

شروع تخریب سلولها و سیلندر ها در طی ۲ساعت بعد از نمونه گیری می باشد. در صورت تاخیر در انجام آزمایش،لازم است نمونه در یخچال گذارده شود.

ابتدا۱۰الی ۱۵سانتیمترمکعب از ادرارمخلوط شده را به مدت ۵ دقیقه باg450×) دو تا سه هزاردور دردقیقه) سانتریفوژ نموده مایع رویی راخالی کرده و حجمی از مایع روی رسوب را جهت مخلوط نمودن رسوب نگه میداریم(۲/ ۰- نیم سانتی متر مکعب ) سپس ادرار را مخلوط کرده ، چند قطره روی لام قرار داده و ۳۰ تا ۶۰ ثانیه صبر میکنیم.

مطالعه سیلندر ها با عدسی ضعیف (۱۰× ) انجام گرفته و معد ل تعداد را در میادین حساب میکنیم .گلبولهای سفید ، قرمز و سلولهای اپیتلیالی را با عدسی قوی در ۱۰ میدا ن میکروسکوپی شمارش کرده و معد ل آنها ذکر میگردد.

سلول های قرمز وسفید – سلولهای اپی تلیال و کریستالها بصورت تعداد (high power field) سیلندرها بصورت تعداد در میدان میکروسکوپی ضعیف.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.