دانلود پاورپوینت با عنوان قصور

دانلود پاورپوینت با عنوان قصور
نوع فایل
PPT
حجم فایل
410KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
496 بازدید
7,500 تومان 5,500 تومان٪27 تخفیف

دانلود پاورپوینت با عنوان قصور

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت با عنوان قصور می باشد. این فایل شامل ۱۴ اسلاید زیبا سودمند و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt تهیه شده است .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت با عنوان قصور

قسمتهایی از متن فایل:

– سهل انگاری (negligence)

مبحث اصلی است که معمولا در محاکم قضلئی و پس از انجام کارشناسی در سازمان پزشکی قانونی منجر به صدور رای می شود.

-تخلف انتظامی

از نظر قانونی جرم محسوب نمی شود ولی براساس تعهدات حرفه ای افراد ملزم به حفظ شئونات حرفه ای هستند. رسیدگی به این تخلفات در هیاتهای بدوی و تجدید نظر و مجازاتهای ان توبیخ شفاهی یا کتبی و محرومیت از انجام خدمت است.

تبصره ۳ ماده ۲۹۵ قانون مجازات اسلامی

هرگاه بر اثر بی احتیاطی یا بی مبالاتی یا عدم مهارت و عدم رعایت مقررات مربوط به امری قتل یا ضرب یا جرح واقع شود به نحوی که اگر ان مقررات رعایت می شد حادثه ای اتفاق نمی افتاد قتل و یا ضرب و یا جرح در حکم شبه عمد است. (قصور کادر درمانی مراقبتی)در موارد شبه عمد دیه پرداخت می شود.

مطابق ماده ۳۳۶ ق.م.ا قصور در ۴ شکل امکان بروز می یابد

الف – بی احتیاطی(:(act of commissionانجام دادن کاری که از لحاظ علمی و فنی انتظار انجام ان توسط کادر درمانی مراقبتی نمی رود.مانند تزریق وریدی دارویی که کنترااندیکه باشد و یا تزریق داروی اشتباه یا جا گذاردن گاز یا وسایل جراحی در شکم بیمار یا  پاره کردن رحم حین کورتاژ

ب – بی مبالاتی(act of mission):انجام ندادن کاری که از لحاظ علمی و فنی انتظار می رود که توسط کادر درمانی مراقبتی انجام شود.مانند تزریق امپول با سوزن سایز غیراستاندارد و یا تزریق دارویی که قبل از تزریق نیازمند تست است بدون تست و یاانجام عمل جراحی بدون رزرو خون و بدون انجام ازمایشات لازم بی مبالاتی یک نوع کاربرد عقلی از قبل موجود است و شدیدتر از بی احتیاطی می باشد که یک عمل انی است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.