دانلود پاورپوینت جزوه مسمومیت با اپیوئیدها

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
545 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

دانلود پاورپوینت جزوه مسمومیت با اپیوئیدها

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf پاورپوینت جزوه مسمومیت با اپیوئیدها می باشد. این فایل شامل ۵۱ صفحه جزوه به صورت اسلاید می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت جزوه مسمومیت با اپیوئیدها

اپیوم)Opium :)ماده اصلی مشتق از خشخاش که به رسپتور خاصی به نام رسپتور اپیوئیدی اتصال می یابد.
• اپیایت)Opiate :)مشتقات طبیعی اپیوم مثل مورفین و کدئین
اپیوئیدها)Opioids :)موادی که خصائص مشابه اپیوم دارند و ممکن است طبیعی)مورفین(، نیمه صناعی)هروئین( و یا صناعی)پتیدین( باشند.
• نارکوتیک: ترکیبات خواب آور هستند که دلالت بر اپیوئیدها دارند.

مواد افیونی یا اُپیوئید (به انگلیسی: Opioid) به مجموعه ترکیبات شیمایی طبیعی و صنعتی مسکن شبیه به مرفین گفته می‌شود که در سیناپس گیرندهای عصبی اپیویید را تحریک می‌کنند. عملکرد همگی آن‌ها در بدن همانند کار انتقال‌دهنده‌های عصبی ضد درد (اندورفین‌ها) است که از طریق تأثیر بر سلسله اعصاب مرکزی موجب تخفیف احساس درد در بدن می‌شوند.

مرفین نوعی اپیویید قوی است که از تریاک به‌دست آمده و مهم‌ترین ترکیب مؤثر تریاک است.

درصد مرفین موجود در تریاک خشک شده ممکن است بین ۴٪ تا ۲۱٪ باشد. مرفین اولین آلکالوئیدی‌ است که در سال ۱۸۰۳ از تریاک استخراج شد. مکانیسم تأثیر آن از طریق تأثیر بر دستگاه عصبی مرکزی است که احساس درد را کاهش می‌دهد. مرفین دارویی به شدت اعتیادآور به شمار می‌آید. تحمل دارویی و وابستگی جسمی و روانی به آن به سرعت ایجاد می‌شود.

اپیوییدها به خودی خود به سیستم ارگانیک بدن آسیب چندانی نمی‌رسانند، چراکه هدفمند بر روی گیرنده‌های مخصوص خود اثر می‌گذارند، با وجود این مصرف دائمی و طولانی مدت این مواد ممکن است همراه با آسیب‌های جسمی باشد که عوارض جانبی آن‌ها به وجود آورده‌اند، اما به‌طور کلی می‌توان اعتیاد را خطرناکترین آسیب این گروه داروها دانست. اثرات منفی این مواد بر روی مغز هنوز به‌طور کامل بررسی نشده‌است ولی احتمال بروز اختلالات مغزی در این گروه از داروها بسیار ضعیف است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.