دانلود پاورپوینت علل ترومبوز وریدی

دانلود پاورپوینت علل ترومبوز وریدی
نوع فایل
PPT
حجم فایل
473KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
439 بازدید
7,000 تومان 5,000 تومان٪29 تخفیف

دانلود پاورپوینت علل ترومبوز وریدی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت علل ترومبوز وریدی می باشد .این فایل شامل ۱۷ اسلاید زیبا سودمند و قابل ویرایش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت ppt تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت علل ترومبوز وریدی

ترومبوز وریدی:

با توجه به زندگی صنعتی و حوادث متعدد و از آنجا که حوادث و سرطانها دومین و سومین علل مرگ در ایران هستند VTEیکی از معضلات بیماران بستری است و بروز آن در بیمار بستری طبق تعاریف وزارتخانه جزء موارد NEVER EVENTمحسوب میشود.

این هوش سرشار آقای  ویرشو را نشان میدهد که در قرن نوزدهم تریادی برای علل بروز لخته تعریف کرد که کماکان سنگ بنای آن محسوب میشود. در بیش از ۸۰% موارد علت VTEمشخص میشود که میتواند منفرد و یا در اغلب موارد علل ارثی و اکتسابی با هم باشند.

علل ارثی:

شایعترین آن فاتور ۵ لیدن و پروترومبینG20210A میباشد که عامل ۶۰% موارد ارثی است. کمبود پروتیین S و C و آنتی ترومبین ۳ و فاکتور ۹ پادوا و فاکتور ۸ با فعالیت بیش از ۱۵۰% از علل دیگر هستند.

در گروههای خونی غیر ازO   به علت میزان بالاتر فاکتور ۸ و فاکتور فون ویلبراند خطر ترومبوز بیشتر است.

فاکتور ۹ پادوا شانس ترومبوز را, ۱۰ برابر- کمبود پروتیین S 8.5  برابر -کمبود آنتی ترومبین ۳, ۸.۱ برابر-کمبود پروتیین C , 7.3 برابر-افزایش فاکتور ۸ ۴.۸ برابر و فاکتور ۵ لیدن ۲.۲ برابر خطر ترومبوز را افزایش میدهد.

از موارد نادر ارثی دیس فیبرینوژنمی و کمبود زیر ۱% فاکتور ۱۲ نیز میباشد.

علل اکتسابی:

شایعترین آنها استراحت ,بستری ,سرطانها, جراحی, تروماها, عفونتها می باشد.

۱-VTEقبلی:

یکی از مهمترین ریسک فاکتورها است و حتی تا ۸ سال بعد شانس عود ۱۸% میباشد .به هر حهت بسته به عامل زمینه ای بروز VTEریسک عود متفاوت است. قطعا در کسی که دچارPEشده است خطر عود بالاتر است.

۲-سرطانها:

در ۲۵% موارد دچار VTEمیشوند.۲۰% مواردی که با تشخیصVTEبستری میشوند یک سرطان شناخته شده دارند. در راس آنها سرطان ریه و بعد پانکراس, کولورکتال وپروستات میباشد. علاوه بر خود سرطان ناتوانی حرکتی , داروها ,کاتترها,جراحی خطر را به شدت افزایش میدهند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.