دانلود پاورپوینت معرفی بیماری های گوارشی

دانلود پاورپوینت معرفی بیماری های گوارشی
نوع فایل
PPT
حجم فایل
290KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
840 بازدید
8,000 تومان 6,500 تومان٪19 تخفیف

دانلود پاورپوینت معرفی بیماری های گوارشی

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت معرفی بیماری های گوارشی می باشد. این فایل شامل ۲۸ اسلاید زیبا ، سودمند و قابل ویرایش می باشد و در قالب فرمت ppt تهیه شده است . امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت معرفی بیماری های گوارشی

بیماری زخم معده:

چنین کاری غدد (غده) اطراف معده، اسید قوی تحت نام اسید کلریدریک (HCI) ترشح می کنند. این اسید، بسیار قوی بوده و محیط معده را در PH اسیدی نگه می دارد که می تواند به دیواره معده آسیب برساند برای همین در کنار غدد ترشح کننده ی HCI، یک سری سلول حضور دارند که ماده ای به نام موکوز را ترشح می کند که قبل از ترشح HCI، دیواره معده را پوشش داده و مانع از آسیب رساندن اسید، به دیواره معده می شوند. (این ماده خاصیت قلیایی دارد)

حال اگر بخشی از این پوشش ترشحی موکوز از بین برود، در اثرحضور HCI به دیواره معده آسیب رسیده و فرد دچار زخم معده می شود. اصولاً PH معده باید اسیدی باشد.

داروهای زخم معده یا باعث ترشح کمتر  HCIمی شوند و یا اینکه نقش دیواره ی پوششی موکوزی را ایفا می کنند. این داروها خود به چند دسته اصلی تقسیم می شوند: اولین دسته از داروهای بیماری زخم معده، سریع اثر (Rapid Anti Acid) اند و نقش پوشش موکوزی را ایفا می کنند.این دسته جنبه درمانی ندارد.

¨Tab Bismuth Subcitrate

¨از جمله داروهایی است که ۲ نقش را ایفا می کند: ۱) اگر قبل از هر غذا یک عدد مصرف شود می تواند همانند پوشش موکوز عمل کند اما ۲) اگر هر ۸ ساعت ۲ عدد مصرف شود، در این صورت به عنوان داروی ضداسهال مورد مصرف قرار می گیرد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.