دانلود پاورپوینت کتو اسیدوز دیابتی Diabet keto Acidosis

دانلود پاورپوینت کتو اسیدوز دیابتی Diabet keto Acidosis
نوع فایل
PPT
حجم فایل
104KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
575 بازدید
7,500 تومان 6,000 تومان٪20 تخفیف

دانلود پاورپوینت کتو اسیدوز دیابتی Diabet keto Acidosis

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت کتو اسیدوز دیابتی Diabet keto Acidosis می باشد. این فایل شامل ۲۲ اسلاید زیبا ، سودمند و قابل ویرایش  می باشد و در قالب فرمت ppt تهیه شده است . امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت کتو اسیدوز دیابتی Diabet keto Acidosis

دیابت شایع ترین بیماری غدد مترشحه داخلی کودکان و کتواسیدوز دیابتی یکی از شایع ترین اورژانس های طب کودکان محسوب می شود.

کتو اسیدوز دیابتی یکی از عوارض تهدید کننده حیات دیابت قندی است تقریبا ۱۵-۶۷ درصد مبتلایان به دیابت قندی برای اولین بار با تابلوی DKA مراجعه می نمایند و ۶۵ درصد کل موارد بستری مبتلایان به دیابت در سنین زیر ۱۹ سال به علت DKA است.

بی توجهی به علایم اولیه دیابت مانند پلی اوری پلی دیپسی کتونوری و عدم تشخیص به موقع به بروز DKA کمک می کند.

فیزیوپاتولوژی:

گلوکزوچربی های خون توسط هورمون های پانکراس (انسولین و کلوکاگون) وچندین هورمون دیگرکه به عنوان هورمون های مخالف شناخته می شوند تنظیم می شوند.

بدون حضور انسولین مقدارگلوکزی که وارد سلول ها می شود کاهش و تولید گلوکز توسط کبد افزایش می یابد هردوی این عوامل باعث هیپرگلیسمی می شود.به منظورخلاص شدن بدن از گلوکزاضافی کلیه ها گلوکز رابه همراه آب و الکترولیت ها(سدیم و پتاسیم) دفع می کند. این دیورز اسموتیک که با پرادراری همراه است منجر به دهیدراتاسیون و از دست رفتن املاح می شوند.

-بیماران مبتلا بهDKA  شدید ممکن است در طی ۲۴ ساعت به طور متوسط ۶-۵ لیتر آب و ۵۰۰-۴۰۰ میلی اکی والان سدیم پتاسیم و کلر از دست بدهند.

تظاهرات بالینی:

-تنفس کاسمال : تنفس بیماران معمولا عمیق است ممکن است تعداد تنفس افزایش پیدا نکند.عامل تحریک مرکز تنفس اسیدوز است. تنفس کاسمال به منظور ایجاد الکالوز تنفسی و به قصد جبران اسیدوز متابولیک ایجاد می شود. هرچنددرنهایت این جبران بدون درمان کامل نخواهد بود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.