دانلود فایل پاورپوینت کتاب نظریه زبانها و ماشینها ۲۲۶ اسلاید

دانلود فایل پاورپوینت کتاب نظریه زبانها و ماشینها ۲۲۶ اسلاید
نوع فایل
ppt
حجم فایل
851KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
949 بازدید
12,000 تومان 10,000 تومان٪17 تخفیف

دانلود فایل پاورپوینت کتاب نظریه زبانها و ماشینها ۲۲۶ اسلاید

دانشجویان و کاربران گرامی فایل حاضر کامل ترین و جامع ترین فایل پاورپوینت کتاب نظریه زبانها و ماشینها عنوان منبع: نظریه زبانها و ماشینها مترجم: مهندس سید حجت الله جلیلی انتشارات: پژوهشهای فرهنگی(۱۳۸۰) منبع اصلی:Languages & machines Written By: Thomas A.Sudkamp رشته کامپیوتر می باشد. این فایل شامل ۲۲۶ اسلاید مفید زیبا و قابل ویرایش و در قالب فرمت ppt تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد. در صورت تمایل می توانید این فایل ارزشمند را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

جایگاه درس در رشته کامپیوتر

  • ضرورت این درس:
  • ضرورت نیاز به زبانهای سطح بالا
  • ضرورت ترجمه برنامه های نوشته شده با زبان سطح بالا به برنامه به زبان ماشین
  • تنوع زبانهای برنامه نویسی سطح بالا

تعریف نظریه ماشینها

در علوم نظری رایانه، نظریهٔ اتوماتا (به انگلیسی: Automata theory) یا نظریهٔ ماشین‌ها عبارت است از بررسی ریاضی ماشین‌های محاسبه‌گر انتزاعی و توانایی‌های آن‌ها برای حل مسایل. به این ماشین‌های انتزاعی اتوماتا گفته می‌شود. این نظریه بسیار نزدیک به نظریهٔ زبان صوری است. به‌طوری‌که اتوماتا اغلب توسط دستهٔ زبان‌های رسمی قابل تشخیص دسته‌بندی می‌شوند. اتوماتا نقش اساسی در طراحی کامپایلر و تجزیه کردن (parsing) ایفا می‌کند. زبان‌هایی که توسط این ماشین‌ها بررسی می‌شوند زبان‌های فرمال هستند.

یک ماشین، یک مدل ریاضی از ماشین حالات متناهی (FSM) است. یک ماشین شامل مجموعه‌ای متناهی از حالات است که بر اساس ورودی و تابع گذار خود (که می‌تواند به صورت جدول باشد)، از یک حالت به حالت دیگر، تغییر وضعیت می‌دهد. این تابع انتقال به ماشین خودکار می‌گوید که به کدام حالت بعدی با توجه به حالت فعلی و نماد داده شده، برود.

شرح غیر قرار دادی

یک ماشین خودکار قرار است که بر روی تعدادی ورودی از دنباله یا رشته در مراحل زمانی گسسته اجرا شود. در هر مرحله از زمان، ماشین یک ورودی که از مجموعه‌ای از نمادها یا حرف‌ها برداشته شده‌ است را، می‌گیرد که به آن الفبا (Alphabet) گفته می‌شود.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.