دانلود گزارش طرح جامع توسعه و عمران ناحیه مشهد جلد اول(مبانی نظری مطالعات و برنامه ریزی)

دانلود گزارش طرح جامع توسعه و عمران ناحیه مشهد جلد اول(مبانی نظری مطالعات و برنامه ریزی)
نوع فایل
pdf
حجم فایل
7MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
1069 بازدید
9,000 تومان 8,000 تومان٪11 تخفیف

دانلود گزارش طرح جامع توسعه و عمران ناحیه مشهد جلد اول(مبانی نظری مطالعات و برنامه ریزی)

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf گزارش طرح جامع توسعه و عمران ناحیه مشهد جلد اول(مبانی نظری مطالعات و برنامه ریزی) می باشد. این فایل شامل ۱۲۹ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

طرح توسعه و عمران (جامع) ناحیه مشهد(مبانی نظری مطالعات و برنامه ریزی) جلد ۱

مقدمه جلد ۱

با توجه به تحولات شگرفی که در عرصه شهرنشینی و شهرسازی ایران و حیات شهری در دو سه دهه اخیر پدید آمده، ضروری است که در حد ممکن از دستاوردهای نوین شهرسازی و
روش های کارآمدتر برای هدایت و اعتلای کیفیت برنام هریزی شهری و منطقه ای استفاده گردد. به این منظور در جلد اول مطالعات طرح ناحیه و مجموعه شهری مشهد مبانی نظری این
مطالعات که متکی به اصول توسعه پایدار شهری و رویکرد راهبردی است در حد لازم مورد تبیین و معرفی قرار گرفته است. مباحث اصلی این گزارش در چهار قسمت به ترتیب زیر تدوین شده است:
-۱ نظری به دیدگاههای نوین شهرسازی در جهان (رویکرد راهبردی)
-۲ امکانات و محدودیت های برنام هریزی راهبردی در ایران
-۳ مبانی و راهبردهای توسعه پایدار شهری و منطقه ای
-۴ تجارب برنامه ریزی و مدیریت کلانشهرها و مجموعه های شهری
-۵ نظری به تجارب ایران در مورد کلانشهرها

پیشینه

حوضهٔ رودخانهٔ کشف‌رود که شهر مشهد در آن قرار دارد، به خاطر شرایط مناسب طبیعی، از پیش از اسلام به عنوان یکی از مناطق مورد توجه برای سکونت در خراسان به حساب می‌آمده‌ است.این منطقه ابتدا مسکن اقوام آریائی بود. در نزدیکی شهر فعلی مشهد شهری بنام توس وجود داشته‌ است.در اسطوره‌های ایرانی بنای اصلی شهر توس را به جمشید و تجدید بنای آن را به توس، پهلوان و سپهسالار کیانی نسبت می‌دهند. توس در زمان خلافت عثمان به‌طور کامل توسط اعراب فتح شد. در دورهٔ اسلامی این منطقه بخشی از ولایت توس به مرکزیت شهر تابران بود که آبادی‌های سناباد و نوغان که بخشی از مشهد کنونی هستند را نیز در بر می‌گرفت.پس از حملهٔ مغولان مردم شهر ویران‌شدهٔ توس به مشهد مهاجرت کردند و شهر توسعه پیدا کرد. مشهد در زمان حکومت نادرشاه افشار به عنوان پایتخت ایران انتخاب شد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.