دانلود pdf مقاله نافرمانی به عنوان مساله ای روانی و اخلاقی نوشته اریش فروم

دانلود pdf مقاله نافرمانی به عنوان مساله ای روانی و اخلاقی نوشته اریش فروم
نوع فایل
pdf
حجم فایل
367KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
499 بازدید
6,500 تومان 5,000 تومان٪23 تخفیف

دانلود pdf مقاله نافرمانی به عنوان مساله ای روانی و اخلاقی نوشته اریش فروم

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf مقاله نافرمانی به عنوان مساله ای روانی و اخلاقی نوشته اریش فروم می باشد. این فایل شامل ۷ صفحه می باشد و در قالب فرمت pdf تهیه شده است . امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

مقاله نافرمانی به عنوان مساله ای روانی و اخلاقی نوشته اریش فروم

نافرمانی ! قرون متمادی پادشاهان، پیشوایان مذهبی، فئودال‌ها، صاحبان صنایع و والدین بر این نکته تأکید می‌کردند که فرمانبری فضیلتی بزرگ است و سرپیچی و نافرمانی عیب و گناهی است بزرگ.

من می‌خواهم موضعم را در برابر این مسأله اینگونه بیان کنم:

تاریخ انسان با نافرمانی آغاز گشت و غیر محتمل نمی‌نماند که این تاریخ با نافرمانی به انتهای خود برسد. طبق اسطوره‌های عبری و یونانی آغاز تاریخ انسان بر عمل نافرمانی بنا شده است.

هنگامی‌که آدم و حوا در باغ اَدَن زندگی می‌کردند هنوز جزئی از طبیعت به‌شمار می‌رفتند، آنها با طبیعت یگانه بودند و هنوز زندگی آنها تنها در یگانگی با طبیعت معنی یافت.

زندگی آنها در طبیعت به مانند حیات جنین در رحم مادر بود و در حالیکه انسان بودند اما هنوز به تکامل انسانی نرسیده بودند. حیات واقعی آنها به‌عنوان انسان از زمانی آغاز گشت که از فرمان معین سرپیچی کردند.

دلیل فریب خوردن آدم و حوا حس جاودانگی است؛ بشر دوست دارد که جاودانه باشد در ضمیر ناخودآگاه همه ما اینست که دوست داریم همیشه بمانیم. نوع بشر چنین است اگر مشکل حادّی نباشد دوست ندارد از بین برود حتی اگر زندگی سختی داشته باشد. در آدم نیز این خصلت بود.

همچنین در اسطوره های یونان نیز مانند اسطوره آدم و حوا می بینیم که آغاز تمام جامعه انسانی بر نافرمانی بنا شده است. هنگامی که پرومته آتش را از خدایان ربود اولین سنگ بنا تکامل انسان را گذاشت. بدون آنکه پرومته این جرم را مرتکب شود تاریخ تکامل انسان هرگز به وجود نمی آمد. او نیز مانند آدم و حوا به خاطر سرپیچی اش تنبیه شد.

 

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.