فایل جزوه آموزش تزریقات و پانسمان

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
5MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
913 بازدید
9,000 تومان 7,500 تومان٪17 تخفیف

فایل جزوه آموزش تزریقات و پانسمان

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf جزوه آموزش تزریقات و پانسمان می باشد. این فایل شامل ۴۳ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و سودمند می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه آموزش تزریقات و پانسمان

مقدمه
تجویز موثر و ایمن داروها نیازمند دانش در زمینه های مختلف از جمله دانش تئوری و بالینی تجویز دارو، دانش داروشناسی و توانایی محاسبه بالینی داروها می باشد .علاوه بر آن باید اطلاعاتی در رابطه با تشخیص
بیماری، سن و وضعیت عمومی بیمار داشته باشد. برای اطمینان از تجویز دارو با روش استاندارد باید شش اصل اساسی زیر کاملا رعایت شود:

۱ داروی تجویز صحیح
-۲ دوز صحیح
-۳ مددجوی صحیح
-۴ روش صحیح
-۵ زمان صحیح
-۶ مستند کردن داروهای تجویز شده

تزریق دارو به بدن یکی دیگر از راه های تجویز دارو به بیماران است و داروهای بسیاری را از این را به بدن وارد می نمایند.

تزریقات: Administration of injection

یک روش رساندن دارو به بدن تزریقات است که حتما باید از تکنیکهای آسپتیک استفاده شود. وارد کردن دارو از این راه فواید زیادی دارد. ولی اگر بوسیله شخص غیر مطلع و غیر مجاز انجام بشود خطرات زیادی متوجه بیمار خواهد بود.

بنابراین شخصی که دارو را تزریق می کند باید با وسایل آن یعنی سرنگ و سوزن و طرز استریل کردن آنها آشنایی کامل داشته و محلولهای تزریقی و نوع دارو را خوب بشناسد و طوری تزریق کندکه بیمار ناراحت نشود و همچنین عکس العمل های داروها را نیز بداند.

در تجویز داروهای تزریقی به ویژه داخل وریدی، اصل مقدار صحیح به خصوص در هنگام انفوزیون دارو از اهمیت زیادی برخوردار می باشد و باید غلظت و سرعت انفوزیون آن به دقت محاسبه گردد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.