فایل جزوه فنآوری فلوسایتومتری

جزوه وخلاصه کتاب
نوع فایل
pdf
حجم فایل
602KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
552 بازدید
8,000 تومان 5,500 تومان٪31 تخفیف

فایل جزوه فنآوری فلوسایتومتری

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf جزوه فنآوری فلوسایتومتری می باشد. این فایل شامل ۱۴ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و سودمند می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل جزوه فنآوری فلوسایتومتری

توجه :توضیح زیر خارج از متن فایل می باشد.

سایتومتری (Cytometery) یا یاخته سنجی به معنای ‍سنجش و بررسی اجزای مختلف سلولی در یک نمونه است .

دستگاه فلو سایتومتری(Flow cytometry ) اجزای متعدد سلولی را تعیین کرده و به صورت هم‌زمان آن‌ها را مورد شمارش قرار می‌دهد .

خصلتهایی که توسط دستگاه فلو سایتومتری قابل اندازه‌گیری هستند

عبارتند از اندازه سلول پیچیدگی سیتوپلاسمی محتوای DNA و RNA سلول و طیف گسترده‌ای از پروتیین‌های داخل سلولی ویا متصل به غشا می‌باشد .

در روش فلو سایتومتری سلول‌های رنگ آمیزی شده چه به وسیله آنتی بادی‌های مونوکلو نال متصل به فلورسنت و چه فلوروکرومهای متصل شونده به اجزای سلولی دریک جریان سیال قرار گرفته و به صورت تک تک از مقابل پرتو نوری (لیزر)عبور می‌کنند و متعاقب آن نور پراکنده شده و نور فلورسنس جانبی توشط آشکار سازها جمع‌آوری می‌شوند. این اشکار سازها سیگنالهای نوری را به سیگنالهای الکتریکی متناسب با نور جمع اوری شده تبدیل می‌کند . پراکنش نور در زاویه‌های مختلف می‌تواند سلول‌ها را بر اساس تفاوت در اندازه و پیچیدگی درونی از هم متمایز می‌کند در حالی که ساطع شدن نور از آنتی بادی‌های نشان دار شده با فلورسنت می‌تواند سلول‌ها را بر اساس تفاوت در آنتی ژن‌های سطحی و سیتو پلاسمی از هم تفکیک نماید .بدین ترتیب سلول‌ها بر اساس خصوصیاتی نظیر حجم گرانولاسیون و میزان رنگ‌پذیری از هم قابل افتراق داده می‌شوند .

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.