بررسی میانکنش روی و اسیدهای آلی مالیک و سیتریک بر پاسخ های آنتی اکسیدانی گیاه ذرت

بررسی میانکنش روی و اسیدهای آلی مالیک و سیتریک بر پاسخ های آنتی اکسیدانی گیاه ذرت
نوع فایل
word
حجم فایل
225KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
783 بازدید
7,500 تومان 5,000 تومان٪33 تخفیف

بررسی میانکنش روی و اسیدهای آلی مالیک و سیتریک برپاسخ های آنتی اکسیدانی درگیاه ذرت

دانشجویان و دانش پژوهان گرامی فایل حاضر در قالب ورد (word ) تهیه گردیده و محتوای این تحقیق در راستای بررسی میانکنش روی و اسیدهای آلی مالیک و سیتریک بر پاسخ های آنتی اکسیدانی در گیاه ذرت می باشد. این فایل شامل ۱۶ صفحه تحقیق است که امیدواریم سودمند بوده و مورد استفاده شما عزیزان قرارگیرد. برای دریافت فایل می توانید این فایل را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری ودانلود نمایید.

چکیده:

آلودگی­های خاک با فلزات سنگین یکی از مشکلات جدی برای محیط و همچنین یکی از تنش های محیطی مهم برای گیاهان محسوب می­ شود. روی (zinc)به عنوان یک عنصر ضروری برای رشد ونمو گیاهان نقش ساختاری و عملکردی فراوانی در بسیاری از فرآیند­های متابولیکی گیاهان بر عهده دارد، ولی مقدار اضافی آن بخصوص در خاک­های اسیدی یک فاکتور محدود کننده رشد برای گیاه محسوب می­ شود.

در این تحقیق دانه رست­های ۵  روزه ذرت به مدت ۱۰ روز در شرایط هیدروپونیک،با سولفات روی ۰، ۴۰۰ و ۶۰۰ میکرو مولار و همچنین اسید مالیک و اسید سیتریک ( mM32/0) به همراه غلظت­های فوق روی تیمار شدند.

سپس گیاهان برداشت شده و وزن خشک، طول ریشه و اندام هوایی، میزان مالون دی آلدهید، پراکسید هیدروژن و فعالیت آنزیم­های آنتی­اکسیدانی (کاتالاز،آسکوربات پراکسیداز، گلوتاتیون ردوکتاز و گایاکول پراکسیداز) اندازه­ گیری شد.

نتایج نشان داد که وزن خشک،  طول ریشه و اندام هوایی با افزایش روی کاهش یافت در حالی که میزان مالون دی الدهید،پراکسید هیدروژن و فعالیت آنزیم­های آنتی­ اکسیدانی با افزایش غلظت روی افزایش پیدا کرد همچنین درحضور اسید­های آلی (اسید مالیک و سیتریک) آثار سمیت در گیاه کاهش یافت.

درباره گیاه ذرت

ذرت تا قبل از سال ۱۴۹۲ میلادی (سال کشف آمریکا) در قاره آسیا، اروپا و آفریقا بعنوان یک گیاه زراعی شناخته شده نبود. اما این گیاه را از قرنها قبل در آمریکا مرکزی می شناختند و توسط مردم سرخ پوست آمریکا کشت می شد و بهمین سبب نام لاتین آن از یکی از طوایف سرخ پوست بنام Marisi Mahig گرفته شده است.

کریستف کلمب کاشف آمریکا برای اولین بار دانه ذرت را از آمریکا به اروپا برد و نام Mais را به آن داد. سپس طی سالیان دراز بذر ذرت از طریق کشور پرتقال به آفریقا و جنوب اروپا تا هندوستان و چین برده شد. حدس زده می شود که دانه این گیاه مانند غلات دارای پوشینه هایی بوده و بر حسب جهش بصورت بلال امروزی درآمده است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.