مقاله تقویت ایمان،اصلی ترین مراقبت و راهکار حفظ سلامت معنوی مددجویان و بیماران

مقاله تقویت ایمان،اصلی ترین مراقبت و راهکار حفظ سلامت معنوی مددجویان و بیماران
نوع فایل
pdf
حجم فایل
289KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
847 بازدید
5,500 تومان 3,500 تومان٪36 تخفیف

مقاله تقویت ایمان،اصلی ترین مراقبت و راهکار حفظ سلامت معنوی مددجویان و بیماران

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf مقاله تقویت ایمان،اصلی ترین مراقبت و راهکار حفظ سلامت معنوی مددجویان و بیماران می باشد. این فایل شامل۱۰ صفحه می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل با مناسب ترین قیمت خریداری و دانلود نمایید.

تقویت ایمان،اصلی ترین مراقبت و راهکار حفظ سلامت معنوی مددجویان و بیماران

چکیده:

زمینه و هدف: احتمال بروز بیماری معنوی هم در افراد سالم وجود دارد و هم در بیماران. غفلت از یاد خدا، عادات غیر بهداشتی، رفتارهای پرخطر و هیجانات مخرب ناشی از ان، سامت معنوی مددجویان سالم را تهدید می کند. نا امیدی از رحمت حق که سبب ترس و اضطراب آینده و اندوه از دست دادن سامت گذشته بیماران می شود، به سامت معنوی ایشان آسیب می رساند.

برای حفظ و ارتقای سامت معنوی، باید مراقبت معنوی هم برای افراد سالم و هم برای بیماران انجام شود. این پژوهش با هدف طراحی روش تقویت ایمان و اعتقادات، به عنوان اصلی ترین مراقبت و راهکار حفظ و ارتقای سامت معنوی مددجویان و بیماران انجام شد.

روش کار: در شش مرحله تحقیق یکفی ابتدا مدلهای جهانی مراقبت پرستاری تحلیل شدند. به علت عدم توجه تمام آنها به وجود روح ملکوتی در انسان، مفهوم روح )قلب( از قرآن و روایات اقتباس شد. مفهوم قلب سلیم به عنوان مفهوم مرکزی در طراحی مدل مراقبت معنوی قلب سلیم به روش گراندد تئوری به کار رفت. سپس در پژوهش قیاسی-استقرایی، فهرست بیماریهای معنوی در چهار بعد ارتباط انسان با خدا، خود، مردم و عالم خلقت استخراج گشت. دستورالعمل های مراقبت معنوی مبتنی بر شواهد دینی به روش استتلر طراحی و اعتبار بخشی شد. با کاربرد مدل در تحقیقات بالینی،
مدل تجویزی مراقبت معنوی بر اساس روش سنتز نظریه واکر و اوانت، طراحی شد.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.