مقاله حقوق بشر در نهج البلاغه

مقاله حقوق بشر در نهج البلاغه
نوع فایل
pdf
حجم فایل
519KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
454 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

مقاله حقوق بشر در نهج البلاغه

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست جامع ترین و کامل ترین فایل pdf مقاله حقوق بشر در نهج البلاغه می باشد. این فایل شامل ۳۸ صفحه مقاله تایپ شده بسیار مفید و سودمند می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

مقاله حقوق بشر در نهج البلاغه

امام علی(ع) حدود چهارده قرن پیش در دوران حکومت کوتاه خویش به بیان اصول مبنایی حقوق بشر و حقوق خصوصی،

عمومی، سیاسی و اجتماعی انسان پرداخته است. این مقاله بر آن است.

تا با روش توصیفی و تحلیلی به موضوع حقوق بشر در نهج البلاغه بپردازد. نتایج بررسی ها بیانگر آن است

که مکاتب غربی علی رغم اینکه به وضع و ترویج اصطلاح حقوق بشر پرداخته اند، مبتکر اصلی حقوق بشر نمی باشند. ازاین رو پیشینه حقوق بشر را می توان در ادیان الهی به ویژه در دین مبین اسلام جستجو نمود. متون اسلامی به روشنی حقوق انسان ها را در عرصه های مختلف مطرح نموده است. افزون بر اینکه اصول اعلامیه جهانی حقوق بشر با حقوق بشر اسلامی تفاوت مبنایی دارد که این امر با مقایسه اعلامیه مزبور با قوانین و حقوق اسلامی و منابع فقهی به وضوح قابل درک است.

حقوق از نظر لغوی جمع حق و به معنای ثابت و واجب کردن امری یا چیزی، واقف شدن بر حقیقت امری، راست و درست، یقین و عدل اما از نظر اصطلاحی کلمه‌ای است عام شامل همه قدرت‌ها و امتیازهایی که از طریق عرف یا قانون صریح به شخص واگذار شده و او به طور قانونی مدعی آنها است.

حقوق بشر مجموعه‌ای از مقررات و موازینی است که دارای مضمون والای انسانی است و بر اساس این حقوق دولت‌ها به طور صریح متعهد گردیده‌اند آن را برای آحاد ملت خود رعایت کنند حقوق بشر دستاورد دین و تصمیم جمعی و انقلاب خاصی نیست؛ بلکه مطالعه نقش آنها در زمینه حقوق بشر، به منظور مطالعه ابزاری است که در جهت حمایت و به رسمیت شناختن و شناساندن آن ارائه می‌کنند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.