پاورپوینت دفع ادرار و سوندگذاری مجاری ادراری

 پاورپوینت دفع ادرار و سوندگذاری مجاری ادراری
نوع فایل
ppt
حجم فایل
2MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
924 بازدید
10,000 تومان 7,800 تومان٪22 تخفیف

 پاورپوینت دفع ادرار و سوندگذاری مجاری ادراری

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت دفع ادرار و سوندگذاری مجاری ادراری می باشد. این فایل شامل ۴۳ اسلاید بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت ppts تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

 پاورپوینت دفع ادرار و سوندگذاری مجاری ادراری

قسمتی از متن فایل:

دفع ادرار و سوندگذاری مجرای ادراری:

دفع ادرار، به عملکرد صحیح کلیه ها، حالبها، مثانه و پیشابراه وابسته است. حالبها ادرار را از کلیه ها به مثانه منتقل می کنند. مثانه ادرار را در خود نگه می دارد تا زمانیکه میل به دفع ادرار ایجاد شود.

کلیه ها قرمز قهوه ای و لوبیایی شکل هستند که هر کدام از آنها در یک طرف ستون مهره ها، در پشت پریتوئن و در مقابل عضله عمقی پشت قرار دارند. امتداد کلیه ها از دوازدهمین مهره سینه ای تا سومین مهره کمری است.
کلیه چپ ۱/۵ تا ۲ سانت بالاتر از کلیه راست است. اندازه هر کلیه، تقریبا ۱۲*۷ سانت و وزن آن ۱۲۰ تا ۱۵۰ گرم است.

نفرون ها :

نفرون ها ساختمان هایی هستند که داخل بافت پارانشیم کلیه قرارگرفته و مسّول عملیات آغازین برای تشکیل ادرارمی باشد. درصورتی که مجموع نفرون های فعال کمتراز ۲۰% مقدارطبیعی  باشند پیوند کلیه  ضرورت  می یابد. دو نوع نفرون وجود دارد نفرون های قشری که در حدود ۸۰ تا ۸۵  درصد کل تعداد نفرون ها می باشند و درخارجی ترین  بخش قشرکلیه  قرار گرفته اند و نفرون های مجاور بخش مرکزی که حدود ۱۵تا ۲۰درصد باقی مانده نفرون ها را تشکیل می دهند و در بخش های عمقی تر قشری واقع شده اند. مشخصه ی نفرون های مجاور بخش مرکزی بلندی قوس هنله ی آنان است که بوسیله ی قوس های مویرگی بنام راست رگ احاطه گردیده اند وبه سمت مدولای کلیه سرازیرمی شوند. بلندی قسمت توبولارنفرون بطور مستقیم با توانایی آن در تغلیظ ادراردر ارتباط است.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.