پاورپوینت روان شناسی احساس و ادراک (حس جسمی ،احشایی)

پاورپوینت روان شناسی احساس و ادراک (حس جسمی ،احشایی)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
156KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
643 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

پاورپوینت روان شناسی احساس و ادراک (حس جسمی ،احشایی)

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت روان شناسی احساس و ادراک (حس جسمی ،احشایی) می باشد. این فایل شامل ۲۱ اسلاید بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت ppts تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

پاورپوینت روان شناسی احساس و ادراک (حس جسمی ،احشایی)

انسان، ابزارهایی به نام اندام های حسی در اختیار دارد که به کمک آن ها می تواند،

اطالعاتی را درباره ی تغییرات و دگرگونی های محیط خارج یا داخل دریافت کند و با واکنش در برابر آن ها، هر چه بهتر و سریع تر، رفتار سازگار از خود نشان دهد.

هم چنین، از طریق حواس قادر به شناخت پدیده های هستی نیز می گردد. به طور کلی، شناخت انسان از جهان اطراف خود، در نتیجه ی برخورد محرک ها به اندام های حسی و تفسیر اثر آن ها در مغز، حاصل می
گردد. این فرآیندی که منجر به شناخت عالم هستی می گردد،احساس و ادراک نامیده می شود. احساس، راه ورودی داده های خام از حواس به سوی مغز و ادراک، تفسیر این داده های حسی خام است.

احساس
انتقال اثر محرک از گیرنده ی حسی به سیستم عصبی مرکزی، احساس نامیده می شود. به عبارت دیگر، به فرآیند دریافت، تبدیل و انتقال اطالعات جهان بیرون )از درون مغز و خارج از بدن(، احساس گفته می شود. این احساس ارزشی برای شناخت ندارد و کامال اساس فیزیولوژیکی دارد.

هر احساس، حداقل با دخالت چهار عامل محرک، اندام های حسی، اعصاب آورنده و مراکز عصبی، به وقوع می پیوندد. اندام های حسی، سلول هایی به نام گیرنده دارند که اطالعات حسی را از محیط می گیرند. این گیرنده ها در واقع مبدل هایی هستند که اشکال مختلف انرژی موجود در محیط را به پتانسیل های عملی در نورون ها تبدیل می کنند. به این ترتیب، محرک به تکانه های عصبی تبدیل می شود تا به مغز منتقل گردد؛ به عنوان مثال، گیرنده های شنوایی در گوش داخلی، ارتعاش های مکانیکی حاصل از امواج صوتی را به پیام های الکتروشیمیایی تبدیل می کنند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.