پاورپوینت ژئو مورفولوژی ایران (پدیده های توریستی و ژئو توریستی)

پاورپوینت ژئو مورفولوژی ایران (پدیده های توریستی و ژئو توریستی)
نوع فایل
ppt
حجم فایل
3MB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
377 بازدید
9,000 تومان 7,800 تومان٪13 تخفیف

پاورپوینت ژئو مورفولوژی ایران (پدیده های توریستی و ژئو توریستی)

دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع پاورپوینت ژئو مورفولوژی ایران (پدیده های توریستی و ژئو توریستی) می باشد. این فایل شامل ۳۳ اسلاید بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت ppt تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

دانلود پاورپوینت ژئو مورفولوژی ایران (پدیده های توریستی و ژئو توریستی)

غار قوری قلعه

بزرگ ترین غار آبی آسیا پیشینهٔ ۶۵ میلیون سال است؛ که در استان کرمانشاه قرار دارد. این غار در ۲۵ کیلومتری شهر روانسر، در دامنه کوه شاهو و مشرف بر جاده روانسر – پاوه و در همسایگی روستایی به همین نام جای گرفته است.

درازای این غار ۱۲ کیلومتر و ژرفای آن ۳۱۴۰ متر است و به عنوان یکی از هفت اثر طبیعی ملی ایران، به ثبت رسیده‌است. در سال ۱۳۵۵ یک گروه از غارشناسان انگلیسی و در سال ۱۳۵۶ گروه دیگری از غارنوردان فرانسوی بخشهایی از غار را بطول پانصدوپنجاه متر بررسی و اکتشاف کردند. در دهه ۱۳۶۰ نیز گروهی از غارنوردان کرمانشاهی بخشهای جدیدی از غار را تا عمق بیش از سه کیلومتر اکتشاف و شناسایی کردند.

دریاچه زریوار

این‌ دریاچه‌ که در سه‌ کیلومتری‌ شمال‌ غربی‌ مریوان‌ و در ارتفاع‌ ۱۲۸۵ متری‌ از سطح‌ دریا قرار دارد، از زیباترین‌ میراث‌های‌ طبیعی‌ استان‌ کردستان‌ به‌ شمار می‌آید. آب‌ این‌ دریاچه‌ از چشمه‌های‌ جوشان‌ و رودخانه‌های‌ چندی‌ که‌ به‌ آن‌ می‌ریزد، تأمین‌ می‌شود. حجم‌ آب‌ دریاچه‌ از ۵/۲۲ میلیون‌ متر مکعب‌ تا ۵/۴۷ میلیون‌ مترمکعب‌ در طول‌ سال‌ متغیر است‌. طول‌ این دریاچه‌ ۶کیلومتر و عرض‌ آن‌ ۱۷۰۰ تا ۳۰۰۰ متر است‌. مساحت‌ آن‌ حدود ۷۲۰ هکتار است‌.

وجه‌ تسمیه‌ “زریوار” و زریبار که‌ هر دو در منطقه‌ متداول‌ است‌، به‌ واژه‌ «زری‌» که‌ در زبان‌ کردی‌ به‌ معنی‌ دریاچه‌ است‌، باز می‌گردد. پسوند «دار» و «بار» پسوند تشبیهی‌ و زریبار یا زریوار به‌ معنی‌ دریاچه‌وار است‌.

درباره‌ این‌ دریاچه‌ افسانه‌های‌ متعددی‌ وجود دارد که‌ مشهورترین‌ آن ها وجود شهری‌ مدفون‌ در زیر آب‌های‌ دریاچه‌ است‌.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.