دانلود فایل خلاصه نویسی قواعد فقه ۲
دانشجویان و کاربران گرامی : فایلی که اکنون معرف حضور شماست فایل جامع pdf خلاصه کتاب قواعد فقه ۲ می باشد. این فایل شامل ۴۹ صفحه خلاصه بسیار سودمند و با ارزش با کیفیت بسیار عالی و در قالب فرمت pdf تهیه شده است که هم اکنون آماده دانلود می باشد .امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت نیاز می توانید این فایل ارزشمند را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.
فایل خلاصه کتاب قواعد فقه ۲
قاعده عدم ضمان امین : قاعده ای است که فقها در باب های گوناگون فقهی بدان استناد می کنند.
و از قواعد مشهور از ناحیه دلیل و از جهت فروع می باشد. کسی که مال غیر را به عنوان امانت اخذ کند.
در عقود اجاره ، عاریه ، مضاربه ،مزارعه ،مساقات ، ودیعه ، وکالت ، رهن ،ولایت بر صغار ،جعاله،
به وصیت یا دیگر موارد مشابه اگر مال مذکور در اثر تعدی و تفریط تلف شود امین ضامن است و اگر بدون تعدی و تفریط مال تلف و ضایع شود امین ضامن می باشد.
و در اصطلاح فقهی، مراد از قاعده غرور این است که هر گاه غرامتی که در اثر غفلت و جهل شخص به واقع،
به سبب شخص دیگری برسد، همان شخص گول زننده ضامن است و معامله، در برخی موارد باطل است.
هرگاه از شخصى عملى صادر گردد که باعث فریب خوردن شخص دیگر بشود.
و از این رهگذر، ضرر و زیانى متوجه او گردد، شخص نخست به موجب این قاعده ضامن است
و باید از عهده خسارت وارد برآید. شخص اول را «غارّ» (فریب دهنده) و شخص دوم را «مغرور» (فریب خورده) و این قاعده را «قاعده غرور» مىگویند.
دقت در تعریف فوق نشان مىدهد که در تعریف گفته نشده «هر کس دیگرى را گول بزند»، بلکه گفته شده «اگر از شخصى عملى صادر گردد که آن عمل موجب فریب خوردن دیگرى بشود». به موجب این تعریف لازم نیست که شخص اول قصد نیرنگ و خدعه داشته باشد، و حتى ممکن است خودش هم از دیگرى فریب خورده باشد، بلکه همین مقدار که از او فعلى صادر شود که دیگرى با توجه به آن فریب بخورد، براى صدق غرور کافى است.
- لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
- همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
- ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.