اثر مداخلات عصب روانشناختی بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان دچار ناتوانیهای یادگیری ریاضی

اثر مداخلات عصب روانشناختی بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان دچار ناتوانیهای یادگیری ریاضی
نوع فایل
pdf
حجم فایل
280KB
نویسنده
دسته بندی
تعداد بازدید
719 بازدید
9,000 تومان 7,000 تومان٪22 تخفیف

 اثر مداخلات عصب روانشناختی بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان دچار ناتوانیهای یادگیری ریاضی

قابل توجه کاربران و دانشجویان عزیز و گرامی: فایلی که هم اکنون معرف حضور شماست فایل جامع  pdf تجقیق درباره اثر مداخلات عصب روانشناختی بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان دچار ناتوانیهای یادگیری ریاضی می باشد. این فایل شامل ۱۲ صفحه جزوه تایپ شده بسیار مفید و سودمند می باشد. و در غالب فرمت pdf تهیه شده و هم اکنون آماده دانلود است. امیدواریم که سودمند بوده و مورد استفاده شما سروران گرامی واقع گردد. در صورت تمایل و نیاز می توانید این فایل ارزشمند و مفید را از فروشگاه سایت یوفایل خریداری و دانلود نمایید.

فایل اثر مداخلات عصب روانشناختی بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان دچار ناتوانیهای یادگیری ریاضی

هدف: بررسی اثر مداخلات عصب‌ روان­شناختی بر بهبود عملکرد تحصیلی کودکان دچار ناتوانی­های یادگیری ریاضی.

روش: جامعۀ آماری پژوهش را دانش‌آموزان پسر سوم دبستان (سال تحصیلی ۸۹–۸۸) با ناتوانی ­های یادگیری ریاضی تشکیل می­ دادند. برای اجرای این پژوهش، ۳۰ کودک دچار ناتوانی یادگیری ریاضی به شیوۀ نمونه ­گیری تصادفی خوشه ­ای چند مرحله­ ای انتخاب و با روش تصادفی در دو گروه­ آزمایشی (۱۵ نفر) و شاهد (۱۵ نفر) جای داده شدند.

برای گروه آزمایش مداخلات عصب‌روان­شناختی انجام شد. ابزارهای پژوهش آزمون عصب‌ روان­شناختی نپسی، مقیاس هوش کودکان وکسلر، آزمون اران کی‌مت و آزمون عملکرد تحصیلی ریاضی بود. داده­ ها با روش آماری تحلیل کواریانس تجزیه و تحلیل شد.

یافته‌ها: نتایج پژوهش نشان داد که مداخلات عصب‌ روان­شناختی بر عملکرد تحصیلی این دانش‌آموزان تأثیر دارد.

نتیجه‌گیری: مداخلات عصب‌ روان­شناختی همانند مهارت­ های زیربنایی یادگیری ریاضی می­ تواند رویکردی مؤثر در درمان ناتوانی ­های یادگیری ریاضی باشد.

صاحبنظران مشکل در شمارش اعداد ، مقایسه کمیت ها ، تشخیص اعداد و حافظه فعال را از شاخص های معتبر در تشخیص زودهنگام ناتوانی های یادگیری ریاضی کودکان میدانند. فوکس ۷ و فوکس ( ۲۰۰۵ ) همه گیری ناتوانی یادگیری ریاضی را در دبستان پنج تا هشت درصد و رمضانی ( ۱۳۸۰ ) در شهر تهران حدود پنج درصد برآورد کرده اند.

مطالعه بیشتر

راهنمای خرید:
  • لینک دانلود فایل بلافاصله بعد از پرداخت وجه به نمایش در خواهد آمد.
  • همچنین لینک دانلود به ایمیل شما ارسال خواهد شد به همین دلیل ایمیل خود را به دقت وارد نمایید.
  • ممکن است ایمیل ارسالی به پوشه اسپم یا Bulk ایمیل شما ارسال شده باشد.
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.